Peugeot 408 to zupełnie nowy model, którym Francuzi chcą znaleźć sobie nową niszę rynkową.
Peugeot 408
Nazwa modelu sugeruje, że 408 jest następcą Peugeota 407, którego produkcja została zakończona w 2010 roku. Przypomnijmy, że wówczas Peugeot wprowadził model 508, który jednocześnie zastępował wycofany z produkcji model 607. Z kolei 508-ka zniknęła ze sprzedaży w 2018 roku, gdy Francuzi postawili na rozwój SUV-ów i crossoverów.
Peugeot 408
Nowy Peugeot 408 - mimo nazwy nawiązującej do poprzedników, to auto zupełnie nowej klasy. Jest to zbudowany na modułowej płycie podłogowej EMP2 crossover, z nieco podniesionym zawieszeniem i szybko opadającą linią nadwozia. Auto ma 4,69 m długości z rozstawem osi 2,79 m (dla porównania: 508 był 10 cm dłuższy przy rozstawie osi większym o 2 cm). Producent podkreśla, że auto ma dużo miejsca na tylnej kanapie, a pojemność bagażnika wynosi 536 litrów (po złożeniu tylnej kanapy pojemność przestrzeni bagażowej rośnie do 1611 litrów).
Peugeot 408
Mimo nieco wyższego zawieszenia linia dachu znajduje się na wysokości zaledwie 1,48 m, czyli tylko 2,5 cm wyżej niż linia dachu modelu 508.
We wnętrzu Peugeota 408 znajdziemy i-Cockpit najnowszej generacji. To rozwiązanie autorskie Peugeota, które można łatwo rozpoznać po małej kierownicy i zegarach na które patrzymy nad jej wieńcem. Ekran cyfrowych zegarów ma 10 cali, podobnie jak ekran systemu infotainment na konsoli środkowej.
Peugeot 408
Gama napędów Peugeota 408 od wprowadzenia na rynek obejmie dwie wersje hybrydowe typu plug-in o mocy systemowej 180 i 225 KM oraz wersję benzynową napędzaną silnikiem 1.2 o mocy 130 KM. Bazą wersji hybrydowych jest benzynowy silnik 1.6. Wszystkie trzy odmiany są oferowane wyłącznie z 8-stopniową, automatyczną skrzynią biegów i mają napęd na przednie koła.
Peugeot 408 będzie dostępny również w wersji elektrycznej, ale pojawi się ona nieco później.
Peugeot 408 trafi do sprzedaży na początku 2023 roku. Jest to model stworzony na rynki światowe. Początkowo będzie produkowany we Francji w zakładzie w Miluzie z przeznaczeniem na rynek europejski, a nieco później produkcja ruszy w Chengdu w Chinach z przeznaczeniem na tamtejszy rynek.