Peugeot rozpoczął zbieranie zamówień na model 408. Na początek dostępna jest limitowana edycja specjalna. Samochód można zamówić wyłącznie w internecie.
Peugeot 408
Peugeot 408 w wersji FIRST EDITION dostępny jest wyłącznie jako hybryda plug-in o mocy systemowej 225 KM. Wyposażenie jest bogate i obejmuje m.in. specjalny niebieski lakier, i-Cockpit z kompaktową kierownicą, cyfrowym panelem zegarów i wskaźników 3D, ekranem dotykowym 10” i personalizowanymi i-Toggles, a także z systemem rozpoznawania mowy naturalnej i systemem informacyjno -rozrywkowym i-Connect Advanced, 20-calowe alufelgi o specjalnym wzorze, Fotele z tapicerką łączącą trzy rodzaje materiału (skórę ekologiczną, tkaninę i Alcantarę®) i z elektryczną regulacją ustawienia (podgrzewane siedzenia z funkcją masażu) i Ładowarkę pokładową o mocy 7,4 kW.
Peugeot 408
W cenie samochodu znajduje się pakiet Electric Pack, który ułatwi im ładowanie samochodu i który zawiera: - easy Wall Box – stację ładowania pojazdów elektrycznych (produkt jednofazowy, skalowany do 32 A, 7,4 kW, wyposażony w kabel o długości 5 m i wtyczkę typu 2) oraz przedpłaconą kartę do publicznych ładowarek największej sieć stacji ładowania samochodów elektrycznych w Europie Środkowo-Wschodniej – GreenWay, umożliwiającą pobranie 200 kWh energii.
Ceny Peugeota 408 First Edition zaczynają się od 211 tys. zł. Ceny pozostałych wersji nie zostały jeszcze ogłoszone.
Peugeot 408
Peugeot 408 to zbudowany na modułowej płycie podłogowej EMP2 crossover, z nieco podniesionym zawieszeniem i szybko opadającą linią nadwozia. Auto ma 4,69 m długości z rozstawem osi 2,79 m (dla porównania: 508 był 10 cm dłuższy przy rozstawie osi większym o 2 cm). Producent podkreśla, że auto ma dużo miejsca na tylnej kanapie, a pojemność bagażnika wynosi 536 litrów (po złożeniu tylnej kanapy pojemność przestrzeni bagażowej rośnie do 1611 litrów). Mimo nieco wyższego zawieszenia linia dachu znajduje się na wysokości zaledwie 1,48 m, czyli tylko 2,5 cm wyżej niż linia dachu modelu 508.
Gama napędów Peugeota 408 obejmie dwie wersje hybrydowe typu plug-in o mocy systemowej 180 i 225 KM oraz wersję benzynową napędzaną silnikiem 1.2 o mocy 130 KM. Bazą wersji hybrydowych jest benzynowy silnik 1.6. Wszystkie trzy odmiany są oferowane wyłącznie z 8-stopniową, automatyczną skrzynią biegów i mają napęd na przednie koła. Peugeot 408 będzie dostępny również w wersji elektrycznej, ale pojawi się ona nieco później.