chceauto.pl
x

Peugeot 806 2.0 HDI 110 KM

Peugeot 806 2.0 HDI 110 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2002
Średnia cena
8 000 zł
Nadwozie
VAN
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
1997 cm3
Silnik
diesel

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
110 KM
0-100 km/h
13.7 s.
V max
175 km/h

KOSZTY

Spalanie
7.5 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
48 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNie jest źle, ale dobrze też nie... bezpieczny euroncap
Segment
K
Bagażnik
340 litrówSzału nie ma, ale dramatu też nie
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

Peugeot 806 2.0 HDI 110 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Peugeot 806 2.0 HDI 110 KMPeugeot 806 2.0 HDI 110 KMPeugeot 806 2.0 HDI 110 KM

Peugeot 806 2.0 HDI 110 KM

Model 806 to wspólne dziecko koncernów PSA i Fiata. Auto jest bliźniaczą konstrukcją Citroena Evisiona, Fiata Ulysses i Lancii Zeta. 806 produkowany był w latach 1994-2002, trzeba więc mieć na uwadze, że nawet najmłodsze egzemplarze mają za sobą średnio po 150-200 tys. km. Auto ma przesuwne boczne drzwi, które ułatwiają zajmowanie miejsca w trzecim rzędzie siedzeń, w zależności od wersji może zabrać na pokład od 6 do 8 osób. Najwięcej problemów sprawiają drobiazgi, głównie elektryka. A to przepali się jakaś żarówka, a to przestanie działać podnoszenie szyby czy centralny zamek. Większość z tych niedomagań z powodzeniem usunąć można we własnym zakresie (często pomaga np. porządne czyszczenie styków) jednak na pewno nie jest to samochód dla osób, które w temacie motoryzacji mają „dwie lewe ręce”. 
Poważne usterki nie powinny się zdarzać, ale pamiętajmy, że w starym samochodzie wszytko ma prawo się zepsuć. Najwięcej problemów sprawiać może skrzynia biegów - przy większym przebiegu wyrabiają się synchronizatory - bywają problemy z wrzuceniem jedynki czy wstecznego. W zawieszeniu - jak zwykle na polskich drogach - często wymieniać trzeba wahacze, łączniki stabilizatorów i końcówki drążków kierowniczych. Problemem mogą się też okazać wycieki płynów eksploatacyjnych (w tym z układu wspomagania) czy zapiekające się hamulce.


Silnik

Nowoczesne turbodiesle oferują dobre osiągi i niskie zużycie paliwa, ale w przypadku awarii jej usunięcie jest z reguły bardzo drogie. Na szczęście, na rynku wtórnym nie brakuje pojazdów z silnikami wysokoprężnymi, których obsługa nie powinna być zabójcza dla portfela. Jednym z motorów, które śmiało polecić można osobom szukającym oszczędności jest francuski silnik 2,0 HDI. Silnik zadebiutował w drugiej połowie 1998 roku. Jednostka o oznaczeniu kodowym DW10ATED trafiała początkowo pod maskę Peugeota 406. Motor trafiał również m.in. do Citroenów Xantia, Xara czy Xara Picasso. Konstrukcja bazowała na bardzo chwalonym przez użytkowników silniku Diesla o pojemności 1,9 l, który przez pewien czas montowany był np. do Poloneza. Wyposażona w ośmozaworową głowicę (jeden wałek rozrządu) i turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek jednostka rozwijała moc 109 KM, niedługo po debiucie koncern PSA zaczął również stosować jej słabszą, 90-konną odmianę (oznaczenie kodowe DW10TD), w której montowano prostszą turbosprężarke o stałej geometrii. Śmiało powiedzieć można, że jest to jeden z lepszych silników wysokoprężnych wysokoprężnych początku lat dwutysięcznych. W układzie zasilania zastosowano wysokociśnieniowy, bezpośredni wtrysk typu Comman Rail pierwszej generacji wykorzystujący stosunkowo trwałe, elektromechaniczne wtryskiwacze. Jeśli nie zależy nam na osiągach lepiej wybrać słabszą odmianę o mocy 90 KM. Jej zaletą jest nie tylko łatwiejsza w naprawach turbosprężarka o stałej geometrii łopatek, ale też brak drogiego w naprawach dwumasowego koła zamachowego. Z perspektywy kosztów eksploatacji na plus należy też zapisać brak filtra cząstek stałych. Mocniejsza jednostka o mocy 109 KM zapewnia zdecydowanie lepszą dynamikę i wyższą kulturę pracy, ale jej serwisowanie będzie droższe. Dwumasowe koła zamachowe ogranicza ilość drgań przenoszonych do kabiny, ale jego naprawa (po ok. 150-200 tys. km) to koszt od 700 zł (jeśli zdecydujemy się na element regenerowany) do ok... 2500 zł (gdy pokusimy się o nowe koło i sprzęgło). Na szczęście, w przypadku silnika 2,0 HDI lista usterek nie jest długa. W początkowym okresie występowały częste problemy z tłumikiem drgań skrętnych, czyli wyposażonym w specjalną gumową „poduszkę” kołem pasowym wału korbowego. Element ten rzadko kiedy wytrzymywał więcej niż 50 tys. km, usterka często kończyła się unieruchomieniem auta. Francuzi szybko przeprojektowali ten element i dziś, nawet zamienniki, wytrzymują przeważnie około 100 tys. km. Z uwagi na zastosowanie wtrysku typu Common Rail na usterki narażone są wtryskiwacze i pompa wtryskowa (często psuje się np. zawór wysokiego ciśnienia, co powoduje problemy z odpalaniem). Z uwagi na popularność silnika, przy naprawach układu wtryskowego radzimy rozważyć zakup części używanych. Regeneracja pompy wtryskowej pochłonąć może nawet 2 tys. zł - sprawny, używany element kupimy już za 300-400 zł. To samo dotyczy również wtryskiwaczy. Koszt używanego to ok. 200 zł. Przy zakupie części pamiętajmy, że wersje 109 KM i 90 KM różniły się układem wtryskowym. W pierwszej znajdziemy wtryskiwacze marki Bosch, w drugiej Siemens. Do typowych usterek, jak w przypadku większości turbodiesli, zaliczyć można problemy z zaworem recyrkulacji spalin EGR, przepływomierzem czy dwumasowym kołem zamachowym. Na szczęście usterkę stosunkowo łatwo zdiagnozować, a ceny części i robocizny nie szokują. Na wyższe koszty przygotować się muszą jedynie właściciele vanów – Citroenów: Evasion i C8 oraz Peugeotów: 806 i 807. W przypadku tych samochodów, silniki 2,0 HDI o mocy 109 KM sprzęgane były z szesnastozaworowymi głowicami.

Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2009-10-07

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

    NADWOZIA

    Koniec Peugeota 807. Definitywny...2014-06-26Szukasz Diesla? To musisz wiedzieć o 2,0 HDI 90/109 KM2012-06-27

    Peugeot 806 CRASHTEST

    Peugeot 806 2.0 HDI 110 KM - PODOBNE SAMOCHODY

    Citroen C8

    Citroen C8

    2.0 HDI 110 KM diesel2002VANręcznaprzedni
    cena średnia 8 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Hyundai Trajet

    Hyundai Trajet

    2.0 CRDi 113 KM diesel2002VANręcznaprzedni
    cena średnia 7 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Nissan Almera Tino

    Nissan Almera Tino

    2.2 DI 110 KM diesel2002VANręcznaprzedni
    cena średnia 6 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Renault Trafic

    Renault Trafic

    2.0 dCi 115 KM diesel2002VANręcznaprzedni
    cena średnia 26 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Fiat Ulysse

    Fiat Ulysse

    2.0 JTD 109 KM diesel2002VANręcznaprzedni
    cena średnia 7 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Opel Zafira

    Opel Zafira

    2.0 DTI 100 KM diesel2002VANręcznaprzedni
    cena średnia 6 000 zł
    OCENY
    Dostępność

    Peugeot 806 2.0 HDI 110 KM Opinie i komentarze

    NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

    Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS