chceauto.pl
x

Peugeot RCZ I FL 2.0 HDi 160 KM

Peugeot RCZ I FL 2.0 HDi 160 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2015
Średnia cena
54 000 zł
Nadwozie
coupe
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
1997 cm3
Silnik
diesel
Waga
1370 kg
Ładowność
455 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
160 KM
0-100 km/h
8.2 s.
V max
225 km/h
Zasięg
790 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
7 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
45 zł
Zbiornik paliwa
55 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani
Rozmiar opon seryjnych
235/45 R18

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny
Segment
G
Bagażnik
384 litrówSzału nie ma, ale dramatu też nie
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

Peugeot RCZ I FL 2.0 HDi 160 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Peugeot RCZ I FL 2.0 HDi 160 KMPeugeot RCZ I FL 2.0 HDi 160 KMPeugeot RCZ I FL 2.0 HDi 160 KMPeugeot RCZ I FL 2.0 HDi 160 KMPeugeot RCZ I FL 2.0 HDi 160 KMPeugeot RCZ I FL 2.0 HDi 160 KMPeugeot RCZ I FL 2.0 HDi 160 KMPeugeot RCZ I FL 2.0 HDi 160 KMPeugeot RCZ I FL 2.0 HDi 160 KMPeugeot RCZ I FL 2.0 HDi 160 KMPeugeot RCZ I FL 2.0 HDi 160 KMPeugeot RCZ I FL 2.0 HDi 160 KMPeugeot RCZ I FL 2.0 HDi 160 KMPeugeot RCZ I FL 2.0 HDi 160 KMPeugeot RCZ I FL 2.0 HDi 160 KMPeugeot RCZ I FL 2.0 HDi 160 KMPeugeot RCZ I FL 2.0 HDi 160 KMPeugeot RCZ I FL 2.0 HDi 160 KMPeugeot RCZ I FL 2.0 HDi 160 KMPeugeot RCZ I FL 2.0 HDi 160 KM

Peugeot RCZ I FL 2.0 HDi 160 KM

Peugeot RCZ to sportowe, dwuosobowe coupe, które trafiło do salonów w połowie 2010 roku. 
Początkowo model ten miał stanowić jedynie prezentację możliwości technicznych francuskiego producenta, jednak gorące przyjęcie prototypu zadecydowało o wdrożeniu auta do produkcji seryjnej. 
Oferta tych pojazdów na rynku wtórnym jest mocno ograniczona. Samochody należy dokładnie sprawdzić pod kątem wypadkowości, gdyż sprzedaż tak młodego auta wiąże się z dużą stratą finansową (więc zapewne jest czymś spowodowana). Auta powinny być objęte gwarancją. 
Warto zauważyć, że RCZ mimo bardzo sportowej, rasowej sylwetki ma przedni napęd, co niestety mocno ogranicza zastosowanie tego auta do dynamicznej jazdy (występują problemy z przeniesiem napędu przez przednie koła). 
Godny polecenia jest pochodzący od BMW benzynowy, doładowany silnik o pojemności 1.6 l. Szczególne wrażenie robi szybkość wchodzenia na obroty (co oczywiście wiąże się ze zwiększonym zużyciem paliwa).


Silnik

Nowoczesne turbodiesle oferują dobre osiągi i niskie zużycie paliwa, ale w przypadku awarii jej usunięcie jest z reguły bardzo drogie. Na szczęście, na rynku wtórnym nie brakuje pojazdów z silnikami wysokoprężnymi, których obsługa nie powinna być zabójcza dla portfela. Jednym z motorów, które śmiało polecić można osobom szukającym oszczędności jest francuski silnik 2,0 HDI. Silnik zadebiutował w drugiej połowie 1998 roku. Jednostka o oznaczeniu kodowym DW10ATED trafiała początkowo pod maskę Peugeota 406. Motor trafiał również m.in. do Citroenów Xantia, Xara czy Xara Picasso. Konstrukcja bazowała na bardzo chwalonym przez użytkowników silniku Diesla o pojemności 1,9 l, który przez pewien czas montowany był np. do Poloneza. Wyposażona w ośmozaworową głowicę (jeden wałek rozrządu) i turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek jednostka rozwijała moc 109 KM, niedługo po debiucie koncern PSA zaczął również stosować jej słabszą, 90-konną odmianę (oznaczenie kodowe DW10TD), w której montowano prostszą turbosprężarke o stałej geometrii. Śmiało powiedzieć można, że jest to jeden z lepszych silników wysokoprężnych wysokoprężnych początku lat dwutysięcznych. W układzie zasilania zastosowano wysokociśnieniowy, bezpośredni wtrysk typu Comman Rail pierwszej generacji wykorzystujący stosunkowo trwałe, elektromechaniczne wtryskiwacze. Jeśli nie zależy nam na osiągach lepiej wybrać słabszą odmianę o mocy 90 KM. Jej zaletą jest nie tylko łatwiejsza w naprawach turbosprężarka o stałej geometrii łopatek, ale też brak drogiego w naprawach dwumasowego koła zamachowego. Z perspektywy kosztów eksploatacji na plus należy też zapisać brak filtra cząstek stałych. Mocniejsza jednostka o mocy 109 KM zapewnia zdecydowanie lepszą dynamikę i wyższą kulturę pracy, ale jej serwisowanie będzie droższe. Dwumasowe koła zamachowe ogranicza ilość drgań przenoszonych do kabiny, ale jego naprawa (po ok. 150-200 tys. km) to koszt od 700 zł (jeśli zdecydujemy się na element regenerowany) do ok... 2500 zł (gdy pokusimy się o nowe koło i sprzęgło). Na szczęście, w przypadku silnika 2,0 HDI lista usterek nie jest długa. W początkowym okresie występowały częste problemy z tłumikiem drgań skrętnych, czyli wyposażonym w specjalną gumową „poduszkę” kołem pasowym wału korbowego. Element ten rzadko kiedy wytrzymywał więcej niż 50 tys. km, usterka często kończyła się unieruchomieniem auta. Francuzi szybko przeprojektowali ten element i dziś, nawet zamienniki, wytrzymują przeważnie około 100 tys. km. Z uwagi na zastosowanie wtrysku typu Common Rail na usterki narażone są wtryskiwacze i pompa wtryskowa (często psuje się np. zawór wysokiego ciśnienia, co powoduje problemy z odpalaniem). Z uwagi na popularność silnika, przy naprawach układu wtryskowego radzimy rozważyć zakup części używanych. Regeneracja pompy wtryskowej pochłonąć może nawet 2 tys. zł - sprawny, używany element kupimy już za 300-400 zł. To samo dotyczy również wtryskiwaczy. Koszt używanego to ok. 200 zł. Przy zakupie części pamiętajmy, że wersje 109 KM i 90 KM różniły się układem wtryskowym. W pierwszej znajdziemy wtryskiwacze marki Bosch, w drugiej Siemens. Do typowych usterek, jak w przypadku większości turbodiesli, zaliczyć można problemy z zaworem recyrkulacji spalin EGR, przepływomierzem czy dwumasowym kołem zamachowym. Na szczęście usterkę stosunkowo łatwo zdiagnozować, a ceny części i robocizny nie szokują. Na wyższe koszty przygotować się muszą jedynie właściciele vanów – Citroenów: Evasion i C8 oraz Peugeotów: 806 i 807. W przypadku tych samochodów, silniki 2,0 HDI o mocy 109 KM sprzęgane były z szesnastozaworowymi głowicami.

Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2015-01-08

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

RCZ R. Najmocniejszy Peugeot w historii2013-06-12Nowe oblicze Peugeota RCZ2012-09-12

Peugeot RCZ I FL 2.0 HDi 160 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS