Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.
Peugeot Rifter 1.2 PureTech 130 KM
Rifter to następca produkowanego przez ponad 20 lat modelu Partner. Do wyboru będą wersje standardowa (4,4 m) i przedłużona (4,75 m). Auto może być wyposażone w pięć lub siedem miejsc. Na każdym z trzech indywidualnych foteli w drugim rzędzie można zainstalować fotelik dla dziecka. Siedzenia można też schować w podłodze za pomocą funkcji „Magic Flat”.
W wersji przedłużonej w trzecim rzędzie są dwa niezależne, przesuwane fotele, które można również wyjąć (podobnie jak w wersji standardowej). Bagażnik Riftera ma pojemność od 775 litrów (do wysokości tylnej półki) w wersji 5-miejscowej o standardowej długości, do 4 000 litrów w przypadku wersji przedłużonej ze złożonymi siedzeniami. Tylną półkę można umieścić w dwóch położeniach i zmienić w ten sposób konfigurację bagażnika. Można ją również złożyć za oparciami siedzeń w drugim rzędzie.
Kierowca i pasażerowie mają do dyspozycji liczne, pojemne i łatwo dostępne schowki. Są one rozmieszczone w całej kabinie: na środkowej konsoli, na półce pod dachem, w płatach drzwi, w pierwszym i drugim rzędzie oraz w bagażniku. Zastosowano np. innowacyjną poduszkę czołową pasażera typu „Bag In Roof”, którą umieszczono w dachu. Pozwoliło to na wygospodarowanie niezwykle pojemnego, zamykanego i chłodzonego.
W ofercie silników benzynowych znajdziemy dwie wersje jednostki 1,2 l PureTech: 130 KM z automatyczną, 8-stopniową skrzynią biegów (wejdzie do sprzedaży w połowie 2019 roku), oraz PureTech 110 KM z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach. Obie – zgodnie z nowymi normami wytycznymi Unii Europejskiej - wyposażone są w filtr cząstek stałych FAP pozwalający zmniejszyć emisję zanieczyszczeń.
Oferta silników wysokoprężnych obejmuje trzy wersje mocy jednostki 1,5 BlueHDi: 130 KM z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach lub automatyczną skrzynią 8-stopniową EAT8, BlueHDi 100 KM z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach i podstawowy - BlueHDi 75 KM z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach. Wszystkie silniki diesla są wyposażone w filtr cząstek stałych FAP i system selektywnej redukcji katalitycznej (SCR).
Peugeot Rifter trafi do salonów we wrześniu 2018 roku. Nowy model będzie produkowany w zakładach w Vigo w Hiszpanii i w Mangualde w Portugal
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2021-01-23