chceauto.pl
x

Peugeot Traveller I 2.0 HDI 150 KM

Peugeot Traveller I 2.0 HDI 150 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2018
Średnia cena
89 000 zł
Nadwozie
VAN
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertęłatwo kupić
Pojemność
1997 cm3
Silnik
diesel
Waga
1705 kg
Ładowność
1035 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
150 KM
0-100 km/h
11 s.
V max
170 km/h
Zasięg
860 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
8 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
51 zł
Zbiornik paliwa
69 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
225/55 R17

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
K
Bagażnik
1000 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

Peugeot Traveller I 2.0 HDI 150 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Peugeot Traveller I 2.0 HDI 150 KMPeugeot Traveller I 2.0 HDI 150 KMPeugeot Traveller I 2.0 HDI 150 KMPeugeot Traveller I 2.0 HDI 150 KMPeugeot Traveller I 2.0 HDI 150 KMPeugeot Traveller I 2.0 HDI 150 KMPeugeot Traveller I 2.0 HDI 150 KMPeugeot Traveller I 2.0 HDI 150 KMPeugeot Traveller I 2.0 HDI 150 KMPeugeot Traveller I 2.0 HDI 150 KMPeugeot Traveller I 2.0 HDI 150 KMPeugeot Traveller I 2.0 HDI 150 KMPeugeot Traveller I 2.0 HDI 150 KMPeugeot Traveller I 2.0 HDI 150 KMPeugeot Traveller I 2.0 HDI 150 KMPeugeot Traveller I 2.0 HDI 150 KM

Peugeot Traveller I 2.0 HDI 150 KM

Pod nazwą Traveller francuska marka oferuje osobową odmianę najnowszego Peugeota Experta trzeciej generacji. Jego bliżniaczymi modelami są Citroen SpaceTourer oraz Toyota ProAce Verso. Wszystkie trzy produkowane są przez koncern PSA we francuskiej fabryce w Valenciennes. Osobowa odmiana oferuje nabywcom najszerszy zakres personalizacji. Klienci wybierać mogą miedzy kilkoma długościami nadwozia. Odmiana pasażerska przewozić może do 9 osób.

Silnik

Nowoczesne turbodiesle oferują dobre osiągi i niskie zużycie paliwa, ale w przypadku awarii jej usunięcie jest z reguły bardzo drogie. Na szczęście, na rynku wtórnym nie brakuje pojazdów z silnikami wysokoprężnymi, których obsługa nie powinna być zabójcza dla portfela. Jednym z motorów, które śmiało polecić można osobom szukającym oszczędności jest francuski silnik 2,0 HDI. Silnik zadebiutował w drugiej połowie 1998 roku. Jednostka o oznaczeniu kodowym DW10ATED trafiała początkowo pod maskę Peugeota 406. Motor trafiał również m.in. do Citroenów Xantia, Xara czy Xara Picasso. Konstrukcja bazowała na bardzo chwalonym przez użytkowników silniku Diesla o pojemności 1,9 l, który przez pewien czas montowany był np. do Poloneza. Wyposażona w ośmozaworową głowicę (jeden wałek rozrządu) i turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek jednostka rozwijała moc 109 KM, niedługo po debiucie koncern PSA zaczął również stosować jej słabszą, 90-konną odmianę (oznaczenie kodowe DW10TD), w której montowano prostszą turbosprężarke o stałej geometrii. Śmiało powiedzieć można, że jest to jeden z lepszych silników wysokoprężnych wysokoprężnych początku lat dwutysięcznych. W układzie zasilania zastosowano wysokociśnieniowy, bezpośredni wtrysk typu Comman Rail pierwszej generacji wykorzystujący stosunkowo trwałe, elektromechaniczne wtryskiwacze. Jeśli nie zależy nam na osiągach lepiej wybrać słabszą odmianę o mocy 90 KM. Jej zaletą jest nie tylko łatwiejsza w naprawach turbosprężarka o stałej geometrii łopatek, ale też brak drogiego w naprawach dwumasowego koła zamachowego. Z perspektywy kosztów eksploatacji na plus należy też zapisać brak filtra cząstek stałych. Mocniejsza jednostka o mocy 109 KM zapewnia zdecydowanie lepszą dynamikę i wyższą kulturę pracy, ale jej serwisowanie będzie droższe. Dwumasowe koła zamachowe ogranicza ilość drgań przenoszonych do kabiny, ale jego naprawa (po ok. 150-200 tys. km) to koszt od 700 zł (jeśli zdecydujemy się na element regenerowany) do ok... 2500 zł (gdy pokusimy się o nowe koło i sprzęgło). Na szczęście, w przypadku silnika 2,0 HDI lista usterek nie jest długa. W początkowym okresie występowały częste problemy z tłumikiem drgań skrętnych, czyli wyposażonym w specjalną gumową „poduszkę” kołem pasowym wału korbowego. Element ten rzadko kiedy wytrzymywał więcej niż 50 tys. km, usterka często kończyła się unieruchomieniem auta. Francuzi szybko przeprojektowali ten element i dziś, nawet zamienniki, wytrzymują przeważnie około 100 tys. km. Z uwagi na zastosowanie wtrysku typu Common Rail na usterki narażone są wtryskiwacze i pompa wtryskowa (często psuje się np. zawór wysokiego ciśnienia, co powoduje problemy z odpalaniem). Z uwagi na popularność silnika, przy naprawach układu wtryskowego radzimy rozważyć zakup części używanych. Regeneracja pompy wtryskowej pochłonąć może nawet 2 tys. zł - sprawny, używany element kupimy już za 300-400 zł. To samo dotyczy również wtryskiwaczy. Koszt używanego to ok. 200 zł. Przy zakupie części pamiętajmy, że wersje 109 KM i 90 KM różniły się układem wtryskowym. W pierwszej znajdziemy wtryskiwacze marki Bosch, w drugiej Siemens. Do typowych usterek, jak w przypadku większości turbodiesli, zaliczyć można problemy z zaworem recyrkulacji spalin EGR, przepływomierzem czy dwumasowym kołem zamachowym. Na szczęście usterkę stosunkowo łatwo zdiagnozować, a ceny części i robocizny nie szokują. Na wyższe koszty przygotować się muszą jedynie właściciele vanów – Citroenów: Evasion i C8 oraz Peugeotów: 806 i 807. W przypadku tych samochodów, silniki 2,0 HDI o mocy 109 KM sprzęgane były z szesnastozaworowymi głowicami.

Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2020-12-23

Wersje

NADWOZIA

Peugeot Traveller I 2.0 HDI 150 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Mercedes - Benz V-klasa

Mercedes V-klasa

220d 163 KM diesel2018VANręcznatylny
cena średnia 123 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Caravelle

Volkswagen Caravelle

2.0 TDI 150 KM diesel2018VANręcznaprzedni
cena średnia 91 000 zł
OCENY
Dostępność
Citroen SpaceTourer

Citroen SpaceTourer

2.0 BlueHDI 150 KM diesel2018VANręcznaprzedni
cena średnia 92 000 zł
OCENY
Dostępność
Ford C-Max

Ford C-Max

2.0 TDCI 150 KM diesel2018VANręcznaprzedni
cena średnia 59 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Sharan

Volkswagen Sharan

2.0 TDI 150 KM diesel2018VANręcznaprzedni
cena średnia 88 000 zł
OCENY
Dostępność
Opel Vivaro

Opel Vivaro

1.6 CDTI 145 KM diesel2018VANręcznaprzedni
cena średnia 83 000 zł
OCENY
Dostępność

Peugeot Traveller I 2.0 HDI 150 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS