Do europejskich salonów trafi wkrótce nowy Seat Leon. To pierwszy model hiszpańskiego producenta dostępny w czterech wersjach napędu: benzynowej (TSI), wysokoprężnej (TDI), miękkiej hybrydzie (eTSI) i hybrydzie typu plug-in (eHybrid). Seat przygotował w sumie 12 wariantów, z silnikami o mocy od 90 do 204 KM.
Nowy Seat Leon
Wszystkie silniki benzynowe dostępne w najnowszym modelu Leona są wyposażone w bezpośredni wtrysk paliwa i turbodoładowanie, zapewniając moc na poziomie od 90 KM do 190 KM. Gamę otwierają 1-litrowe trzycylindrowe jednostki o mocy 90 KM (przy 5500 obrotach na minutę) i 110 KM (przy 5500 obr./min). Pierwsza z nich zapewnia maksymalny moment obrotowy na poziomie 175 Nm pomiędzy 1500 i 4000 obr./min, druga – na poziomie 200 Nm pomiędzy 1500 i 4000 obr./min. Oba 1-litrowe silniki TSI oraz 1.5-litrowa jednostka TSI o mocy 130 KM z manualnymi skrzyniami biegów działają w oparciu o cykl Millera i turbosprężarkę o zmiennej geometrii. Cykl Millera optymalizuje sterowanie układem rozrządu poprzez wcześniejsze zamykanie zaworów dolotowych, co wraz z wyższym stopniem sprężania oraz zastosowaniem turbosprężarki dla lepszej kontroli mieszanki powietrzno-paliwowej. Pozwala to na poprawę wydajności nawet o 10 proc.
Jednostki 1.5-litrowe o mocy 130 KM i 150 KM współdziałają z sześciostopniową, manualną skrzynią biegów. Silniki wykorzystują system aktywnego zarządzania pracą cylindrów (ACT), który potrafi dezaktywować dwa z czterech cylindrów podczas jazdy w określonych warunkach, co przekłada się na mniejsze zużycie paliwa. Zgodnie z WLTP zużycie paliwa 1.5-litrowej jednostki TSI o mocy wyjściowej 130 KM wynosi od 5,4 do 5,8 l/100 km, z 1.5-litrowym silnikiem TSI o mocy 150 KM zużycie wynosi od 5,7 do 6,1 l/100 km w (od 5,6 do 6,4 l/100 km w wersji Sportstourer. Najlepsze osiągi oferuje 2-litrowy silnik TSI o mocy 190 KM, wspierany przez siedmiostopniową dwusprzęgłową skrzynię biegów (DSG).
Nowy Seat Leon
Jednostki TDI nowego Seata zostały wyposażone w system selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) z podwójnym dozowaniem, który obejmuje podwójny wtrysk płynu AdBlue, co znacznie ogranicza poziom emisji NOx w porównaniu do silników Diesla oferowanych w poprzedniej generacji Leona. Dzięki temu oferowana gama silników Diesla spełnia surowe normy dotyczące emisji.
Najnowszy Leon Sportstourer jest dostępny z dwiema jednostkami napędowymi Diesla o pojemności 2 litrów TDI. Podstawowy wariant o mocy 115 KM jest dostępny z manualną skrzynią biegów, z kolei pojazdy z jednostkami o mocy 150 KM mogą być wyposażone w manualną albo automatyczną dwusprzęgłową skrzynię biegów (DSG). Zużycie paliwa w ostatnim wariancie wynosi od 4,7 do 4,9 l/100 km. Wersja 150 KM ze skrzynią biegów DSG jest dostępna także z napędem na cztery koła 4Drive. Wersja hatchback nie jest oferowana z silnikiem wysokoprężnym.
Leon to pierwszy samochód marki dostępny z napędem hybrydowym. Użytkownicy mogą wybrać spośród dwóch technologii: mild hybrid (eTSI) oraz plug-in hybrid (eHybrid). Układ napędowy oparty na technologii „miękkej” hybrydy jest dostępny w połączeniu z jednym z dwóch silników spalinowych – 1-litrową jednostką TSI o mocy 110 KM lub 1.5-litrową jednostką o mocy 150 KM. Silnik spalinowy sparowany z dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów DSG i 48-woltowym elektrycznym układem hybrydowym, co przekłada się na większą ekonomię spalania. Zużycie paliwa Leona w wersji mHEV z 1.5-litrowym silnikiem TSI o mocy 150 KM wynosi między 5,7 a 6,2 l/100 km
Nowy Seat Leon
Seat Leon po raz pierwszy dostępny jest również z zaawansowanym układem hybrydowym typu plug-in. Dzięki połączeniu 1.4-litrowego silnika spalinowego TSI, silnika elektrycznego, akumulatora litowo-jonowego o pojemności 13 kWh i sześciobiegowej przekładni typu DSG, układ napędowy generuje 204 KM mocy. Tym samym auto w wersji hybrydowej oferuje najlepsze osiągi ze wszystkich wariantów.
Napęd typu plug-in hybrid pozwala kierowcom korzystać z trybu elektrycznego. Po jego uruchomieniu pojazd korzysta jedynie z energii zgromadzonej w akumulatorze pojazdu, zapewniając nawet 60 km zasięgu (według WLTP). Rozwiązanie nie tylko pozwala oszczędzać paliwo, lecz również przydaje się do jazdy w miastach, gdzie często obowiązują surowsze przepisy dotyczące jakości powietrza. Wersja plug-in hybrid będzie oferowana zarówno w wersji 5-drzwiowej, jak i Sportstourer.