Najbardziej poszukiwanymi markami aut używanych przez Polaków zimą 2015/2016, według raportu Grupy AAA AUTO, były Ford oraz Opel. Przy czym, w stosunku do okresu wiosennego, zauważalny jest znaczny wzrost udziału w sprzedaży Opla.
Polacy najczęściej wybierali marki: Ford (12 proc.), Opel (10 proc.), Skoda (10 proc.), Volkswagen (7 proc.) i Toyota (7 proc.).
Ponad 55 proc. polskich kierowców zdecydowała się na zakup samochodu z silnikiem benzynowym, a 45 proc. na samochody napędzane jednostką Diesla. Zdecydowana większość osób preferowała auta z nadwoziem typu hatchback (42 proc.), dalej znalazły się samochody kombi (21 proc.) i sedany (13 proc.). Te trzy wersje nadwoziowe stanową przeszło 3/4 rynku samochodów używanych.
Co ciekawe, na rynku wtórnym wciąż niewielkie jest zainteresowanie samochodami, które w ostatnich latach zanotowały spektakularny wzrost na rynku pierwotnym, mowa oczywiście o crossoverach. Powodem może być wciąż młody wiek tych pojazdów, a co za tym idzie - wysokie ceny.
Generalnie, Polacy przedkładali klasykę nad ekstrawagancją i wybierali stonowane kolory aut - srebrny, czarny, niebieski i szary. Kolor czerwony znalazł się na 5. miejscu, a żółty dopiero na 14.
- Polacy kierują się pragmatyzmem w wyborze auta używanego, które najczęściej kupowane jest jako samochód rodzinny i jednocześnie narzędzie pracy. Dlatego powinno ono spełniać takie parametry, jak ekonomiczny silnik, dowiedziona trwałość auta, czy duża objętość bagażnika. Zwraca uwagę również rosnące zainteresowanie pojazdami, które mają przebieg nie wyższy niż 80.000 km, chociaż wciąż najczęściej kupowane są auta z przebiegiem powyżej 150.000 km, na co ma bezpośredni wpływ niższa cena - mówi Przemysław Vonau z firmy AAA AUTO.
Samochody używane, które najczęściej kupowali Polacy zimą 2015/2016:1. Opel Astra
2. Ford Focus
3. Skoda Octavia
4. Ford Mondeo
5. Volkswagen Passat
6. Skoda Fabia
7. Volkswagen Golf
8. Toyota Yaris
9. Toyota Avensis
10. Opel Corsa