Polestar 2, czyli drugi model szwedzkiej marki, został poddany modernizacji, dzięki której nie jest już autem przednio-, ale tylnonapędowym.
![Polestar 2](https://img.chceauto.pl/arts/5523/polestar-2-po-modernizacji-42507_v3.webp)
Polestar 2
Polestar 2 trafił na rynek w 2019 roku, początkowo dostępny wyłącznie w wersji dwusilnikowej, w której umieszczone przy osiach silniki czerpały energię z akumulatora o pojemności 77 kWh, generowały 408 KM i napędzały wszystkie koła.
W 2021 roku gama Polestara została poszerzona o dwie wersje przednionapędowe. I one właśnie znikają z oferty.
![Polestar 2](https://img.chceauto.pl/arts/5523/polestar-2-po-modernizacji-42510_v3.webp)
Polestar 2
Po liftingu Polestar 2 nadal będzie dostępny z napędem wszystkich kół oraz - to nowość - dwóch wersjach tylnonapędowych. Taki urok samochodów elektrycznych...
Bazowa wersja Polestara 2 nadal nosi nazwę Standard Range Single Motor, ale to wszystko co łączy ją z wersją przed liftingiem. Samochód nie ma już silnika montowanego przy przedniej osi, ma za to silnik przy osi tylnej. Przy okazji moc wzrosła z 231 do 272 KM (490 Nm), dzięki czemu auto rozpędza się do 100 km/h w 6,4 s, o sekundę szybciej niż obecnie.
![Polestar 2](https://img.chceauto.pl/arts/5523/polestar-2-po-modernizacji-42508_v3.webp)
Polestar 2
Silnik czerpie energię z akumulatora nowego typu, o pojemności 69 kWh, dzięki czemu zasięg (wg WLTP) wzrósł z 476 do 518 km. Auto można ładować z mocą 135 a nie - jak wcześniej - 130 kW.
Zmiany dotknęły również Polestara 2 Long Range Single Motor. W tym aucie również usunięto silnik z przedniej osi, a zamontowano przy tylnej. Generuje on 299 KM i 490 Nm, Wyższa moc to lepsze osiągi - auto rozpędza się do 100 km/h w 6,2 s (o 1,2 s szybciej niż obecnie).
![Polestar 2](https://img.chceauto.pl/arts/5523/polestar-2-po-modernizacji-42511_v3.webp)
Polestar 2
W tej wersji również pojawił się nowy akumulator o pojemności zwiększonej z 77 do 82 kWh. Moc ładowania wzrosła ze 155 do 205 kW, a zasięg z 550 do 635 km.
Nowości odnajdziemy również w wersji dwusilnikowej. Moc nie uległa zmianie, ale ponieważ samochód generalnie napędzany jest na koła tylne, a przedni silnik dołącza tylko w razie korzystania z pełni mocy, zasięg (wg WLTP) wzrósł z 487 do 592 km. Większa jest również maksymalna moc ładowania (ze 155 do 205 kW).
![Polestar 2](https://img.chceauto.pl/arts/5523/polestar-2-po-modernizacji-42512_v3.webp)
Polestar 2
Do tej odmiany Polestara 2 możemy zamówić pakiet Performance, który jest niczym innym tylko... modyfikacją oprogramowania, dzięki której moc rośnie z 408 do 476 KM (740 Nm). Zasięg ma nadal wynosić 592 km, sprint do 100 km/h ma trwac tylko 4,2 s.
Samochody poliftingowe stylistycznie poznamy po zmienionym, całkowicie zabudowanym grillu.
Modernizacja Polestara 2 pociągnęła za sobą podwyżki. Ceny wzrosły w zależności od wersji od 3,5 do nawet 12 proc. Najtańsza wersja bazowa podrożała najmniej - z 48 495 do 50 190 euro.