Po 24 latach pod zarządem Mitsubishi Corporation, kolejny etap w działalności Mitsubishi Motors w Polsce będzie wyznaczać Bergé Auto. Od 1 kwietnia 2020 r. to Bergé Auto jest nowym importerem, odpowiedzialnym za dystrybucję i obsługę sieci dealerskiej marki w Polsce. Mitsubishi Corporation pozostanie nadal akcjonariuszem z 25 proc. udziałów, dzięki niedawnej inwestycji w spółkę Bergé Auto.
Bergé Auto to hiszpańska grupa zajmująca się dystrybucją pojazdów, sprzedająca rocznie ponad 150 000 sztuk samochodów 28 marek na 9 rynkach, w tym w Hiszpanii, Portugalii, Finlandii, Szwajcarii i na kilku kluczowych rynkach Ameryki Łacińskiej. W 2019 r. wygenerowała obrót w wysokości 3,1 mld Euro.
Przejęcie jest kolejnym etapem planu międzynarodowej ekspansji firmy w Europie i innych regionach świata. Ponadto wzmacnia rolę firmy Bergé Auto jako kluczowego partnera strategicznego Mitsubishi Motors, która już reprezentuje MMC na innych 5 rynkach, gdzie w roku 2019 osiągnięto sprzedaż 45 000 egzemplarzy pojazdów.
Adam Męciński pozostanie na stanowisku dyrektora generalnego (CEO) MMC Car Poland, a zmiany właścicielskie nie będą miały wpływu na codzienną działalność firmy.
Bergé Auto to prywatna hiszpańska spółka, która rozpoczęła działalność w 1979 roku i jest dziś jedną z najważniejszych grup, zajmujących się dystrybucją pojazdów i oferujących usługi mobilności w Europie i Ameryce Łacińskiej.
Działa obecnie na 5 europejskich i 4 latynoamerykańskich rynkach, a w tegorocznych planach zamierza rozszerzyć działalność do 13 krajów, gdzie będzie odpowiadać za dystrybucję 30 marek.
Działalność Bergé Auto koncentruje się głównie na obszarach: dystrybucji, transportu, sprzedaży detalicznej, usług finansowych i logistyki.