Porsche rozszerza swoją ofertę o nową odmianę 911 Carrera - model T. Samochód nawiązuje do historycznego modelu z 1968 roku.
Porsche 911 Carrera T
Na pierwszy rzut oka samochód niewiele różni się od zwykłej Carrery. Inne są jedynie obudowy lusterek, przedni spoiler i pokrywa silnika. Charakterystycznymi cechami są 20-calowe obręcze kół i – czarne – końcówki wydechu oraz napis na tylnej klapie.
W środku jest nieco bardziej ascetycznie. Zrezygnowano z dużej liczby wygłuszeń i części tapicerki (inna konstrukcja boczków drzwi). By zmniejszyć masę zastosowano też cieńsze szkło szyby tylnej i bocznych. Na liście opcji pojawiły się jednoczęściowe, kubełkowe fotele. Standardowo auto oferowane jest z – elektrycznie regulowanymi – fotelami sportowymi. By oszczędzić masę zrezygnowano m.in. z tylnej kanapy. W konsekwencji udało się zaoszczędzić 20 kg. Gotowe do drogi Porsche 911 Carrera T waży 1425 kg.
Porsche 911 Carrera T
Źródłem mocy jest sześciocylindrowy, podwójnie doładowany boxer o pojemności 3,0 l. Motor generuje 370 KM i – co ważniejsze – dostępny w zakresie od 1750 do 5000 tys. obr./min. – moment obrotowy 450 Nm! Porsche 911 Carrera T wyróżnia się jednak skróconymi przełożeniami (skrzyni i dyferencjału), ostatni wyposażono też w klasyczną, mechaniczną, blokadę. W efekcie sprint do 100 km/h trwa 4,5 s. Wynik jest o 0,1 s lepszy, niż w przypadku Porsche 911 Carrera Coupe. Auto – w 15,1 s od startu – osiąga prędkość 200 km/h.
Porsche 911 Carrera T
Opcjonalnie nowe Porsche 911 Carrera T wyposażyć można w zautomatyzowaną, dwysprzęgłową skrzynię PDK. W połączeniu z nią setka pojawia się na liczniku po 4,2 s od startu, a 200 km/h – w 14,5. Niezależnie od konfiguracji każdy z modeli jest w stanie rozpędzić się do 290 km/h.
Sprzedaż Porsche 911 Carrera T rozpocznie się w styczniu. Na niemieckim rynku ceny rozpoczynają się od 107,553 euro.