5 minut i 19,55 sekundy – tyle wskazał stoper, gdy 29 czerwca rano Timo Bernhard minął metę północnej pętli toru Nürburgring za kierownicą Porsche 919 Hybrid Evo.
Porsche 919 Hybrid Evo na Nurburgringu
Dzięki temu osiągnięciu dwukrotny zwycięzca Le Mans i aktualny mistrz Długodystansowych Mistrzostw Świata pobił rekord okrążenia liczącego 20,8 km długości niemieckiego toru ustanowiony 35 lat temu. 28 maja 1983 r. Stefan Bellof przejechał słynną pętlę za kierownicą Porsche 956 C w imponującym czasie 6:11,13 min.
Porsche 919 Hybrid Evo stanowi rozwinięcie prototypu Le Mans, z którym Porsche trzy razy z rzędu wygrało zarówno 24-godzinny wyścig Le Mans (w latach 2015, 2016 i 2017), jak i Długodystansowe Mistrzostwa Świata FIA (WEC), za każdym razem zdobywając tytuły mistrzowskie wśród producentów oraz kierowców.
Porsche 919 Hybrid Evo na Nurburgringu
Minionej zimy samochód został pozbawiony pewnych ograniczeń narzuconych przez regulamin wyścigów długodystansowych. Dzięki temu moc hybrydowego układu napędowego wzrosła do 1160 KM.
Samochód waży tylko 849 kg, o 39 kg mniej niż samochód wyścigowy (usunięto m.in pneumatyczny system podnoszenia, komputer wyścigowy czy układ klimatyzacji), a jego zmodyfikowany, już aktywny, pakiet aerodynamiczny generuje ponad 50 proc. więcej docisku niż samochód startujący w wyścigach długodystansowych.
Porsche 919 Hybrid Evo na Nurburgringu
Układ napędowy Porsche 919 Hybrid Evo nie został zmodyfikowany, jest więc identyczny jak w samochodach w wyścigach długodystansowych. Tylna oś Porsche 919 jest napędzana silnikiem spalinowym w układzie V4 o pojemności 2 litrów i mocy 720 KM (ze względu na ograniczenie zużycia paliwa w wyścigach było to 500 KM), natomiast za napęd przedniej osi odpowiada jednostka elektryczna generująca 440 KM (o 40 KM więcej w wyścigach).
Układ rekuperacji odzyskuje energię z układu hamulcowego i wydechowego, trafia ona do baterii litowo-jonowych i jest wykorzystana podczas przyśpieszania.
Prędkość maksymalna osiągnięta podczas rekordowego przejazdu wyniosła 369,4 km/h.
Porsche 919 Hybrid Evo i rekordowy przejazd Nurburgringu na wideo:
Porsche 919 Hybrid Evo z rekordem Nurburgringu! - GALERIA ZDJĘĆ