Nowa Honda Civic Type R ustanowiła nowy rekord czasu okrążenia na północnej pętli toru Nürburgring dla samochodów z napędem na przednią oś. 3 kwietnia 2017 roku przedprodukcyjny egzemplarz pokonał okrążenie słynnego toru w ciągu 7 minut i 43,8 sekundy.
Honda Civic Type R
Czas okrążenia został osiągnięty podczas ostatniej fazy testów, na suchym torze, przy optymalnej temperaturze otoczenia, co zapewniło najlepszą przyczepność opon i osiągi układu napędowego. Nowy czas jest lepszy o prawie siedem sekund w porównaniu z wynikiem poprzedniej generacji Civica Type R.
Nowy Civic Type R jest częścią programu rozwoju 10. już generacji najważniejszego w historii Hondy modelu, który zaprojektowano, by zapewnić największą satysfakcję z jazdy w segmencie hot-hatchy, zarówno na drodze, jak i torze wyścigowym.
Honda Civic Type R
Kilka czynników miało wpływ na ustanowienie przez Civica Type R rekordowego czasu na Nordschleife. Najważniejszym jest zmodyfikowany i udoskonalony, 2-litrowy silnik VTEC TURBO, osiągający moc maksymalną 320 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Nowe, krótsze przełożenia sześciobiegowej skrzyni manualnej dodatkowo poprawiają przyspieszenie samochodu, podczas gdy nowy pakiet aerodynamiczny Type R zapewnia stabilność przy wysokich prędkościach i najlepszą w tej klasie równowagę między siłami wznoszenia i docisku.
Honda Civic Type R
Sztywna struktura nadwozia nowego Civica Type R jest o 16 kg lżejsza, niż w poprzednim modelu, a sztywność skrętną poprawiono o 38 proc., co zapewnia bardziej precyzyjne kierowanie i stabilność w zakrętach. Nowe, wielowahaczowe tylne zawieszenie zwiększa stabilność podczas hamowania i ogranicza przechyły nadwozia, umożliwiając późniejsze hamowanie przed wejściem w zakręt i pomagając w osiągnięciu wyższych prędkości podczas jego pokonywania.
Prędkość pokonywania zakrętów nową Hondą Civic Type R jest wyższa, ponieważ samochód ma większy rozstaw kół i szersze opony, dłuższy rozstaw osi, nowe tylne zawieszenie wielowahaczowe oraz dobre właściwości aerodynamiczne, które poprawiają stabilność.
Honda Civic Type R
Samochód przedprodukcyjny, którym wykonano okrążenie, był technicznym odpowiednikiem wersji seryjnej. Ze względów bezpieczeństwa, zainstalowano w nim pełną klatkę, ale jej obecność w żadnym stopniu nie zwiększyła sztywności nadwozia. Dodatkowy ciężar klatki został skompensowany przez czasowe usunięcie systemu multimedialnego i tylnych siedzeń.
Samochód osadzono na oponach torowych, dopuszczonych do użytku na drogach publicznych.
Produkcja nowego Civica Type R rozpocznie się latem 2017 roku w Honda UK Manufacturing (HUM) w Swindon (Wielka Brytania) - globalnym ośrodku produkcyjnym dla dziesiątej generacji Civica hatchback.
Type R będzie eksportowany do Europy i na inne rynki na całym świecie, w tym do Japonii i USA. Wejście na rynek Ameryki Północnej czyni go pierwszym modelem Type R, który będzie tam oficjalnie sprzedawany pod marką Hondy.