Porsche ma na koncie kolejny rekord na północnej pętli kultowego toru Nürburgring. 700-konne Porsche 911 GT2 RS w barwach Manthey-Racing pokonało 20,6-kilometrowy odcinek w 6:40,3 min. Żaden inny pojazd dopuszczony do ruchu na publicznych drogach nie pokonał dotąd „Zielonego Piekła” w tak krótkim czasie.
Porsche 911 GT2 RS
Samochód został specjalnie zestrojony pod północną pętlę przez inżynierów Porsche oraz ekspertów Manthey-Racing. Za kierownicą „911” siedział Lars Kern, kierowca testowy Porsche, który we wrześniu 2017 r. zdążył już ustanowić rekord przejazdu seryjnym 911 GT2 RS.
Porsche 911 GT2 RS
Porsche 911 GT2 RS trafiło na rynek w 2017 r. jako najszybsza i najmocniejsza „911” w historii. W ostatnich miesiącach inżynierowie Porsche wykorzystali swoją wiedzę zebraną przy budowie samochodów wyścigowych 911 RSR oraz 911 GT3 RS, a także doświadczenie Manthey-Racing zgromadzone przy okazji licznych triumfów na północnej pętli Nürburgringu. Precyzyjnie dobrane modyfikacje objęły podwozie i aerodynamikę. Przez cały czas technicy koncentrowali się jednak na zachowaniu przydatności auta do jazdy na co dzień.
Porsche 911 GT2 RS
W jesiennych, ale suchych warunkach Lars Kern wykorzystał potencjał Porsche 911 GT2 RS MR i pod okiem notariusza ustanowił swoim przejazdem nowy rekord toru. Przy biciu rekordu Porsche polegało na paliwie firmy Esso – to sprawdzony partner ze świata motorsportu. Jedynym odstępstwem rekordowego egzemplarza od 911 GT2 RS MR, które można teraz zamówić w Manthey-Racing na potrzeby amatorskich wyścigów i imprez torowych, był fotel kierowcy – ze względów bezpieczeństwa w samochodzie zamontowano siedzenie kubełkowe. Modyfikacja ta nie przyniosła jednak żadnych korzyści w postaci obniżenia masy własnej.
Światowa premiera najszybszego i najmocniejszego Porsche 911 odbyła się podczas Festiwalu Prędkości w Goodwood, w Wielkiej Brytanii, w czerwcu 2017 r. Jego 3,8-litrowy silnik generuje moc 515 kW (700 KM) oraz maksymalny moment obrotowy 750 Nm. Tylnonapędowy model waży jedynie 1470 kg, przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 2,8 s i osiąga prędkość maksymalną 340 km/h.
We wrześniu, podczas zlotu Rennsport Reunion VI na torze Laguna Seca (USA), Porsche zaprezentowało nowe Porsche 935, bazujące na technice 911 GT2 RS. Ekskluzywny samochód, zaprojektowany wyłącznie do użytku torowego, trafi do klientów w limitowanej serii 77 egzemplarzy. Jego dostawy ruszą w przyszłym roku.
Rekordowy przejazd na wideo:
Porsche 911 GT2 RS z rekordem Nurburgringu - GALERIA ZDJĘĆ