Gdy 10 lat temu Porsche wprowadzało do sprzedaży pierwszego SUV-a, nie brakowało krytycznych głosów. Podnoszono, że Cayenne jest brzydkie, że firmie słynącej z produkowania kultowych, sportowych modeli nie przystoi zniżanie się do poziomu SUV-ów.
Porsche Cayenne S Diesel
Jednak w Porsche ktoś miał głowę na rynku. Moda na SUV-y dopiero się rozkręcała i jak pokazał czas - nie była chwilowa. A magia marki zadziałała. Cayenne przyciągnął klientów, którzy wcześniej o Porsche tylko marzyli, ale chociażby ze względu na rodzinę, nie znajdowali w ofercie marki samochodu dla siebie. Sukces był tak wielki, że Cayenne szybko stał się najpopularniejszym modelem Porsche. Z czym zawzięci fani marki oczywiście nie mogli się pogodzić.
Porsche Cayenne S Diesel
Porsche jednak nic sobie nie robiło z protestów. Wprost przeciwnie, ofertę poszerzono o... silnik Diesla, który również sprzedawał się jak ciepłe bułeczki. Wydać raz majątek na Porsche to jedno, ale wydawać co chwilę kolejny majątek na stacjach benzynowych to już co innego...
w 2010 roku zadebiutowała druga generacja Cayenne. A teraz Porsche poszerza ofertę o najmocniejszy silnik wysokoprężny. I jakby kpiąc z ortodoksów, niemiecka firma w informacji prasowej zachwala Cayenne S Diesel jako świetny holownik przyczep z końmi czy jachtami...
Porsche Cayenne S Diesel
Porsche Cayenne S Diesel napędzane jest silnikiem V8 o pojemności 4.2 l. Jednostkę wyposażono w podwójne doładowanie, dzięki czemu moc wynosi 382 KM, a maksymalny moment to imponujące 850 Nm. Rzeczywiście w sam raz do holowania przyczep.
Oczywiście bez przyczepy Cayenne S Diesel oszałamia osiągami. Sprint do 100 km/h trwa zaledwie 5,7 s, a prędkość maksymalna to 252 km/h.
Nie można również zapominać, że Cayenne to świetny samochód terenowy. Chociaż niskoprofilowe opony sugerują coś wprost przeciwnego, to testy dowiodły, że napęd wszystkich kół naprawdę dobrze sprawdza się w terenie. A więc bez obaw można wjechac na plażę, by zwodować jacht...
Porsche Cayenne S Diesel
Praktyków, którzy mieli do czynienia z samochodami Porsche zapewne rozbawi informacja, że 382-konne Cayenne S Diesel w cyklu pomiarowym zużywa średnio 8,3 l oleju napędowego na 100 km. Porsche idzie nawet dalej w fantastykę, informując, że przy takim spalaniu i 100-litrowym zbiorniku paliwa samochód bez tankowania przejedzie 1200 km...
Nowe Porsche Cayenne S Diesel zadebiutuje pod koniec września na salonie paryskim. Pierwsze egzemplarze trafią do salonów na początku przyszłego roku. Niemieckie ceny zaczynaja się od 77 684 (brutto, z 19-procentowym niemieckim VAT-em).