Na salonie paryskim Renault zaprezentowało nowe Clio Estate, czyli kombi. Samochód ten jest kolejnym przykładem na to, że kombi nie musi być brzydkim samochodem. Być może cierpi na tym funkcjonalność, aczkolwiek tego na razie stwierdzić nie możemy.
Renault Clio Estate w Paryżu
Stylizacja samochodu jest niezwykle dynamiczna. W oczy rzuca się wznosząca do góry linia okien, a także... brak klamek w tylnych drzwiach (podobnie jak w hatchbacku zastosowano znany już m.in z Alfy Romeo 156 trik z ich ukryciem w tylnym słupku).
Kombi zbudowano na tej samej płycie podłogowej co hatchbacka. Płyta nie została w żaden sposób zmodyfikowana, co oznacza m.in. że bez zmian został rozstaw osi. To z kolei oznacza, że zwiększenie długości nadwozia uzyskano wyłącznie poprzez wydłużenie tylnego zwisu. Jego długość została zwiększona aż o 21 cm, dzięki czemu Clio Estate ma 4,26 m długości. W ten sposób uzyskano bagażnik o pojemności 443 litrów, co jak na samochód segmentu B, należy uznać za wartość godną uwagi (wzrost w stosunku do hatchbacka wyniósł 130 litrów).
Renault Clio Estate w Paryżu
Oczywiście pojemność przestrzeni bagażowej może zostać zwiększona poprzez złożenie tylnej kanapy. Standardem obecnie jest otrzymanie płaskiej podłogi.
Źródła napędu Clio Estate nie będą różniły się do silników stosowanych w samochodach z nadwoziem hatchback. To oznacza aż dwie nowości.
Uwagę zwraca trzycylindrowy (po raz pierwszy w historii Renault), doładowany silnik o pojemności zaledwie 900 ccm. Dzięki turbinie jednostka ta dysponuje mocą 90 KM, czyli podobną do mocy wolnossącego silnika o pojemności 1.4. Maksymalna moc osiągana jest przy 5000 obr/min, natomiast maksymalny moment 135 Nm dostępny jest już od 2500 obr/min. Co więcej, 90 procent maksymalnego momentu, dostępne jest już od 1650 obr/min.
Renault Clio Estate
Drugą nowością jest silnik 1.5 dCi o mocy 90 KM. Jednostka ta generuje 220 Nm momentu obrotowego, dostępnego od 1750 obr/min, z kolei maksymalna moc dostępna jest przy 4 tys. obr/min.
Ostatni silnik to znana już czterocylindrowa, doładowana jednostka 1.2 Tce o mocy 100 KM.
Renault Clio Estate trafi do salonów na początku przyszłego roku. Ceny nie są jeszcze znane.