Francuzi podgrzewają atmosferę przed debiutem nowego sezonu Formuły 1. Renault Sport rozszerza właśnie swoją ofertę o inspirowany światem F1 model Clio R.S. 18.
Renault Clio R.S 18
Samochód bazuje na najmocniejszej odmianie Clio R.S 220 EDC Trophy. To z kolei sugeruje, że pod maską znajduje się czterocylindrowy, turbodoładowany, benzynowy silnik o pojemności 1,6 l. Jednostka może się pochwalić mocą 220 KM i maksymalnym momentem obrotowym 280 Nm. Osiągi Renault Clio R.S. 18 nie zostały potwierdzone, wiemy natomiast, że Trophy przyspiesza do 100 km/h w 6,6 s i osiąga prędkość maksymalną 235 km/h.
Renault Clio R.S 18
Cechą charakterystyczną nowej, limitowanej serii (nie znamy dokładnej liczby egzemplarzy), jest unikatowe malowanie nawiązujące do barw Renault Sport Formuła One Team. Auta otrzymają więc czarne nadwozie z żółtymi wstawkami w kolorze „Sirius Yellow”. Są to m.in. jeden z elementów przedniego zderzaka, listwy boczne i dekielki obręczy kół. Na czarno polakierowano za to same felgi oraz znaczki producenta na masce i tylnej klapie. Samochody otrzymają też dekoracyjne kalkomanie z napisem R.S na bokach drzwi i dachu.
Renault Clio R.S 18
Na listwach progowych pojawią się listwy z unikatowym numerem każdego egzemplarza. W kabinie liczyć możemy m.in. na obszytą skórą i alcantarą kierownicę oraz dekoracyjne (imitujące włókno węglowe) akcenty wokół dysz nawiewów.
Na tle Clio R.S 220 EDC Trophy odmiana stworzona z myślą o Formule 1 charakteryzować ma się również obniżonym i utwardzonym zawieszeniem oraz przeprojektowanym układem kierowniczym.
Ceny Renault Clio R.S. 18 pozostają tajemnicą. Auto trafiać ma na wszystkie obsługiwane przez Renault rynki poza Japonią, co oznacza, że będzie je można zamówić również w naszym kraju. Sprzedaż rozpocząć ma się w połowie roku.