Wprowadzenie do sprzedaży nowego modelu nie zawsze oznacza koniec produkcji poprzedniej generacji.
Przeciwnie, coraz częściej producenci decydują się na utrzymanie w sprzedaży starszego samochodu, który zwykle przechodzi niewielki lifting, przy okazji którego ogranicza się liczbę dostępnych opcji i silników.
Renault Clio Campus
Najlepszym przykładem takiego postępowania jest Renault. Gdy w 2005 roku francuska firma zaprezentowała III generację Clio, nie zakończono produkcji Clio II. Co więcej, samochód ten, który na rynku pojawił się w 1998 roku, dzisiaj wciąż jeszcze, pod nazwą Clio Campus zjeżdża z taśmy produkcyjnej! Oczywiście dzisiejsze Clio Campus ma nieco bogatsze wyposażenie niż samochody produkowane 14 lat temu i zmieniony przód, ale to wciąż ten sam model.
Renault Clio Campus
Kres produkcji Clio Campus, które powstaje w słoweńskiej fabryce w Novo Mesto, położy dopiero wejście do salonów Clio IV, samochodu, który miał premierę w tym roku. W związku z tym wydarzeniem Francuzi poinformowali, że sprzedaż Clio Campus w Europie będzie trwać tylko do końca grudnia. Samochód będzie jednak nadal produkowany, tyle tylko, że wyłącznie w argentyńskiej Cordobie i sprzedawany tylko na rynkach Ameryki Południowej.
Renault Clio Collection
W Europie miejsce Clio Campus zajmie nowy model o nazwie Clio Collection. Pod tą nazwą kryje się oczywiście Clio III, samochód, który od premiery w 2005 roku znalazł niemal 2,4 mln nabywców (w tym ponad milion we Francji).
Renault Clio Collection będzie oferowane w dwóch wersjach wyposażenia - Alize i Business, a klienci będą mogli wybierać tylko pomiędzy dwoma jednostkami napędowymi: benzynowym, szesnastozaworowym silnikiem 1.2 lub dieslem 1.5 dCi. Obie jednostki dysponują mocą 75 KM. Ponadto Clio Collection będzie dostępne wyłącznie jako trzy- i pięciodrzwiowy hatchback, z oferty zniknie kombi.
Renault Clio III
Wyposażenie standardowe Clio Collection obejmuje m.in. ABS z EBD, przednie i boczne poduszki powietrzne, asystenta hamowania, składaną tylną kanapę, klimatyzację manualną, mocowania ISOFIX, elektrycznie sterowane przednie szyby, komputer, centralny zamek ze zdalnym sterowaniem oraz radio z MP3.
Renault Clio Collection będzie produkowane we francuskim Flins oraz w hiszpańskim Valladolid, jednak w tym drugim zakładzie produkcja zakończy się już w marcu przyszłego roku. Ceny samochodu we Francji zaczynają się od 10 tys. euro. Polskie nie są jeszcze znane.