Po wakacjach w salonach Renault pojawi się Espace po liftingu. Zmiany stylistyczne są minimalne, samochód ma jednak zużywać mniej paliwa, a tym samym emitować mniej spalin, czytaj: w krajach Europy Zachodniej być obłożony mniejszymi podatkami.
Renault Espace
Espace to popularny francuski van. Pierwsza generacja tego pojazdu debiutowała już 28 lat temu, od tamtej pory sprzedano ponad 1,2 mln egzemplarzy. Obecnie w produkcji jest IV wersja tego modelu, która pojawiła się... 10 lat temu. Jak widać, vany nie starzeją się tak szybko, jak samochody osobowe.
Zmiany stylistyczne ograniczono właściwie do grilla, na którym zamontowano powiększone logo firmy.
Renault Espace
Nie da się natomiast ukryć, że wyniki zużycia paliwa osiągnięte w cyklu pomiarowym są godne uwagi. Wysokoprężny silnik 2.0 dCi, który dostępny jest w wersjach 130, 150 i 175 KM zużywa średnio tylko 5,7 l oleju napędowego na 100 km, czyli o 0,8 l/100 km mniej niż wcześniej (niezależnie od mocy).
Ten sam silnik ze skrzynią automatyczną spala średnio 6,4 l oleju napędowego na 100 km, czyli również o 0,8 l/100 km mniej niż poprzednio. Oznacza to, że np. we Francji koszt zakupu nowego Espace'a, niezależnie od zastosowanej jednostki napędowej, spadnie o 550 euro.
Renault Espace
Natomiast za symboliczny należy uznać spadek zużycia paliwa w wypadku doładowanego silnika benzynowego o pojemności 2.0. Od teraz będzie on spalał o 0,3 l benzyny na 100 km mniej niż wcześniej, czyli 8,5 l/100 km.
Spadek zużycia paliwa osiągnięto dzięki zastosowaniu systemu odzyskiwania energii podczas hamowania, zmianie w zarządzaniu pompą olejową, modyfikacjom układu chłodzenia, ponadto zastosowano elektrohydrauliczne wspomaganie kierownicy w miejsce hydraulicznego, zastosowano opony o obniżonych oporach toczenia oraz zamontowano specjalne osłony podwozia, dzięki czemu opór powietrza spadł o 3 procent.
Renault Espace
Oczywiście rzeczywiste zużycie paliwa nie będzie miało wiele wspólnego z wynikami osiągniętymi w cyklach pomiarowych. Nie można zapominać, że obecnie producenci optymalizują silniki właśnie pod kątem obniżenia zużycia paliwa podczas pomiaru. Powoduje to, że jeszcze nigdy dane fabryczne nie rozjeżdżały się tak bardzo z rzeczywistymi wynikami.
Renault Espace
Wyposażenie Renault Espace jest bogate i już w standardzie obejmuje m.in. system nawigacji Carminat TomTom, kartę kodową do uruchamiania auta, elektryczny hamulec ręczny oraz system grający z Bluetoothem i USB. W opcji znajduje się m.in. kamera cofania oraz odtwarzacz DVD wraz z dwoma 7-calowymi ekranami zamontowanymi w zagłówkach.
Renault Espace produkowany jest we francuskiej fabryce w Sandouville. Samochód jest budowany na płycie podłogowej modeli, które już dawno przestały wyjeżdżać z fabryk: Vel Satisa i Laguny II. Egzemplarze używane dostępne są w dość atrakcyjnych cenach, samochód nie cieszy się bowiem dobrą opinią w zakresie bezawaryjności (na usterki w szczególności podatna jest elektronika).