Renault Laguna III generacji to jeden z najstarszych konstrukcyjnie przedstawicieli segmentu D. Chociaż od premiery auta minęło już sześć lat, Francuzi nie kwapią się z zaprezentowaniem następcy.
Renault Laguna po liftingu
W 2010 roku, na salonie motoryzacyjnym w Paryżu, zaprezentowano odświeżony model - tzw. Phase2. Dziś, po trzech latach od jego premiery przyszła pora na kolejny lifting. Czy zmiany okażą się na tyle skuteczne, by podtrzymać zainteresowanie starzejącym się pojazdem?
Renault Laguna po liftingu
Już na pierwszy rzut oka widać, że styliści nie mieli zbyt dużo pracy.
Renault Laguna III model roku 2013 z zewnątrz wyróżnia się jedynie subtelnymi zmianami w pasie przednim.
Fani modelu dostrzegą jednak zupełnie nowy zderzak, który wyposażono teraz w wykonane w technologii LED światła do jazdy dziennej. Zadbano też o dodatki - w ofercie pojawiły się nowe wzory aluminiowych felg. Podstawowe wersje mają teraz koła w rozmiarze 16 cali - stylowe "siedemnastki" zarezerwowano dla bogatszej odmiany Bose.
Renault Laguna po liftingu
We wnętrzu nowością jest system multimedialny R-link z dotykowym wyświetlaczem w rozmiarze siedmiu cali. Na liście dodatków pojawiły się też nowe wzory tapicerek.
Z technicznego punktu również zmieniło się niewiele. Paleta jednostek napędowych jest identyczna, jak przed liftingiem - nowością jest natomiast nowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa przekładnia EDC, która sprzęgana może być nawet z najsłabszymi silnikami.
Samochód pojawić ma się u dealerów Renault jeszcze przed końcem kwietnia.