Renault opublikowało właśnie oficjalne informacje dotyczące nowego auta segmentu D. Samochód o nazwie Talisman zadebiutować ma na salonie we Frankfurcie.
Renault Talisman
Następca niezbyt popularnej w ostatnim czasie Laguny to klasyczna limuzyna z eleganckim, trójbryłowym nadwoziem. Samochód mierzy 4,85 m długości, 1,87 m szerokości i 1,46 m wysokości. Rozstaw osi wynosi 2,81 m.
Klienci będą mieli do wyboru dziesięć kolorów nadwozia - dziewięć metalicznych i jeden perłowy. Styliści przygotowali też różne zestawy kół w rozmiarach od 16 do 19 cali.
Renault Talisman
Francuzi podkreślają zwłaszcza dużą ilość miejsca w kabinie i bagażnik o rekordowej pojemności 608 l. 25 l pomieszczą schowki we wnętrzu – przed pasażerem, w podłokietnikach czy kieszeniach drzwi.
W podstawowej wersji na konsoli środkowej znajdzie się dotykowy wyświetlacz radia o przekątnej 4,2 cala (11 cm). Bogatsze odmiany otrzymają – pełniący rolę „centrum dowodzenia” – umieszczony centralnie tablet (8,7 cala). Na liście opcji znajdzie się m.in. system audio sygnowany przez Bose, fotele z masażem czy wyświetlacz HUD. Do wyboru będzie pięć odmian z o różnej kolorystyce (i wyposażeniu) kabiny.
Renault Talisman korzystać ma z systemu 4Control pozwalającego na zmianę ustawień pracy układu kierowniczego, silnika, skrzyni biegów i zawieszenia. W zależności od wyboru zmieniać ma się również czcionka i podświetlenie zegarów i dźwięk pracy silnika.
Renault Talisman
Do wyboru będzie pięć jednostek napędowych: dwie benzynowe i trzy wysokoprężne. Wszystkie zbudowane zostały zgodnie z ideą downsizingu – mają doładowanie, niewielką pojemność i bezpośredni wtrysk paliwa.
Silniki benzynowe rozwijają 150 KM lub 200 KM i oferowane będą w standardzie z siedmiostopniową, zautomatyzowaną, dwusprzęgłową przekładnią.
Zwolennicy jednostek wysokoprężnych mogą się zdecydować na wariant o mocy: 110 KM, 130 KM lub 160 KM. Pierwsze dwa oferowane będą z sześciostopniową ręczną, lub sześciostopniową, dwusprzęgłową przekładnią EDC. Najmocniejsza odmiana oferowana będzie wyłącznie z tą ostatnią.
Renault Talisman, które zatrzeć ma nie najlepsze wrażenie pozostawione przez Lagunę (zwłaszcza II generacji) budowany będzie we Francji, w fabryce w Douai. Zobacz nowe Renault Talisman na filmie: