chceauto.pl
x

Renault Scenic III 1.4 TCE 130 KM

Renault Scenic III 1.4 TCE 130 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2011
Średnia cena
24 000 zł
Nadwozie
VAN
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertęłatwo kupić
Pojemność
1397 cm3
Silnik
benzyna
Waga
1320 kg
Ładowność
574 kg

OSIĄGI

Moc
130 KM
0-100 km/h
10.8 s.
V max
168 km/h
Zasięg
750 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
8 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
51 zł
Zbiornik paliwa
60 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
K
Bagażnik
437 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
12000 km czyli po 8 miesiącach
Zużycie paliwa
9.6 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
25 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
11.9 s.
Prędkość maksymalna
153 km/h

Renault Scenic III 1.4 TCE 130 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Renault Scenic III 1.4 TCE 130 KMRenault Scenic III 1.4 TCE 130 KMRenault Scenic III 1.4 TCE 130 KMRenault Scenic III 1.4 TCE 130 KMRenault Scenic III 1.4 TCE 130 KMRenault Scenic III 1.4 TCE 130 KMRenault Scenic III 1.4 TCE 130 KMRenault Scenic III 1.4 TCE 130 KM

Renault Scenic III 1.4 TCE 130 KM

Renault Scenic

Scenic - oferowany początkowo pod nazwą Megane Scenic - podobnie jak niegdyś Espace, zapoczątkował w Europie modę na niewielkie, rodzinne minivany. Konstruktorzy auta postawili sobie za cel połączenie kompaktowych wymiarów z zapewnieniem jak największej funkcjonalności, co trzeba przyznać, udało się świetnie. Każda kolejna generacja może się pochwalić przemyślanym projektem wnętrza, w którym znajdziemy liczne schowki i rozwiązania ułatwiające życie kierowcy i pasażerom. Niestety, samochody te nie należą do liderów rankingów niezawodności.

Renault Scenic III

Renault Scenic III generacji zadebiutowało na salonie genewskim w marcu 2009 roku. Po raz pierwszy większa wersja siedmioosobowa o nazwie Grand Scenic została dość mocno wyróżniona stylistycznie, wcześniej obie odmiany różniły się właściwie tylko długością nadwozia.

Scenic/Grand Scenic III został oparty na płycie podłogowej Renault Megane III.

W 2012 roku model został poddany liftingowi, samochody po modernizacji najłatwiej poznamy po światłach dziennych wykonanych w technologii LED. Co ciekawe, już rok później Scenica poddano kolejnym zmianom, wówczas po raz pierwszy pojawił się m.in. system infotainment z ekranem dotykowym.

Samochód nigdy nie powtórzył sukcesu drugiej generacji. Nie było to jednak związane z jego wadami, ale rynkowymi trendami - w tym czasie minivany zaczęły tracić rynek na rzecz SUV-ów.

Gama jednostek napędowych Scenica III była bardzo szeroka, stąd każdy znajdzie coś dla siebie. Wybierać można między dieslami oraz silnikami benzynowymi z doładowaniem i bez.

Sprawdzony silnik to m.in. wolnossąca jednostka 1.6, którą można łatwo przystosować do zasilania gazem. Silnik ten nie imponuje osiągami czy niskim zużyciem paliwa (w mieście około 10 l/100 km), ale nie zaskoczy awariami. Rozrząd tej jednostki oparty jest o pasek, więc należy pamiętać o jego regularnej wymianie. Przy tej okazji warto profilaktycznie wymienić również koło zmiennych faz (objawy zużycia to m.in. "dieslowski" klekot na wolnych obrotach, pogorszenie osiągów, wzrost zużycia paliwa czy utrudniony rozruch).

Problem z rozrządem odpada w silniku benzynowym 2.0, który posiada trwały łańcuch. Jednostka ta montowana była jednak wyłącznie z bezstopniową przekładnią automatyczną.

Z nowszych konstrukcyjnie jednostek dostępne są turbodoładowane silniki TCe o pojemności 1.4 i 1.2. Od razu wyjaśnijmy, że mniej paliwa niż silniki wolnossące zużywają one raczej głównie "na papierze", a jeśli kierowca będzie korzystał z pełni osiągów (do czego prowokuje dostępny od niskich obrotów moment obrotowy) to spalanie będzie nawet większe.

Oba silniki to konstrukcje względnie trwałe, trzeba się jednak liczyć ze stopniowym zużywaniem turbosprężarki, która jest elementem eksploatacyjnym. By wydłużyć jej żywotność trzeba m.in. regularnie zmienić olej, ale też pamiętać o rozgrzaniu silnika przed mocniejszym wciśnięciem gazu.

Uważać trzeba, wybierając auto z dieslem. Lepiej profilaktycznie omijać silnik 1.5 dCi (a to najpopularniejsza oferta na rynku wtórnym), który w niektórych rocznikach cierpi na problemy ze smarowaniem czy zużywaniem wtrysków. Bezpieczniej będzie sięgnąć po silniki 1.6 dCi lub 2.0 dCi. Wyposażone w łańcuch rozrządu cieszą się opinią jednostek trwałych, zużywających mało paliwa i cechujących się wysoką kulturą pracy.

W Renault Scenic III montowano również silnik 1.9 dCi, który opinię ma... bardzo różną. Początkowo było źle - występowały awarie panewek, szybko zużywały się turbosprężarki. W Renault Scenic było już lepiej, gdyż stosowano silniki po modernizacji, można wiec zaryzykować taki wybór.

Nowsze silniki wysokoprężne są zwykle wyposażone w filtry DPF, które źle znoszą miejską jazdę, ulegając stopniowemu zatykaniu.

Zawieszenie Renault Scenic III jest trwałe, komfortowo zestrojone. Mogą natomiast, typowo dla aut francuskich, występować problemy z elektroniką. Jednym z większym będzie awaria karty zastępującej kluczyk, bowiem unieruchamia samochód.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2018-12-29

Wersje

ROCZNIKI

NADWOZIA

Renault Scenic E-tech. Polskie ceny2023-12-19Renault Scenic E-tech. Już nie van a crossover2023-09-05Renault Scenic E-tech. Z napędem elektrycznym2023-07-28Renault Scenic IV. Pierwsze zdjęcia!2016-02-2320 lat Renault Scenic2016-02-20Scenic i Grand Scenic po zmianach2013-02-05

Ogłoszenia

Renault Scenic

Renault Scenic

dolnośląskie

19 950 zł
Renault Scenic

Renault Scenic

małopolskie

26 900 zł
Renault Scenic

Renault Scenic

lubelskie

24 500 zł
Renault Scenic

Renault Scenic

podkarpackie

27 800 zł

Renault Scenic III 1.4 TCE 130 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Volkswagen Touran

Volkswagen Touran

1.4 TSI 140 KM benzyna2011VANręcznaprzedni
cena średnia 28 000 zł
OCENY
Dostępność
Citroen C4 Picasso

Citroen C4 Picasso

1.8 16V 125 KM benzyna2011VANręcznaprzedni
cena średnia 24 000 zł
OCENY
Dostępność
Renault Grand Scenic

Renault Grand Scenic

1.4 TCE 130 KM benzyna2011VANręcznaprzedni
cena średnia 25 000 zł
OCENY
Dostępność
Opel Combo

Opel Combo

1.4 Turbo 120 KM benzyna2011VANręcznaprzedni
cena średnia 22 000 zł
OCENY
Dostępność
Ford Grand C-Max

Ford Grand C-Max

1.6 Duratec Ti-VCR 120 KM benzyna2011VANręcznaprzedni
cena średnia 38 000 zł
OCENY
Dostępność
Opel Zafira

Opel Zafira

1.8 140 KM benzyna2011VANręcznaprzedni
cena średnia 22 000 zł
OCENY
Dostępność

Renault Scenic III 1.4 TCE 130 KM Opinie i komentarze

Norbert
27 maja 2012
Witam. Od pół roku posiadam Grand Scenica III z silnikiem 1.4 TCe. Auto od pierwszego spotkania i kilometra mi się podoba. Świetny komfort podróżowania, ekstra wnętrze (o niebo lepsze niż w poprzedniej generacji). Dobre spasowanie plastików. Górna część deski rozdzielczej jest miękka i nis krzypi. Dół to twardy plastik. Tapicerka "teflon" co oznacza, że łatwo z niej usunąć plamy (wg Renault - ja jeszcze takich nie mam). Bagażnik gigantyczny (wersja Grand). Wyposażenie to SL Tech Run. 6 air bagów, tempomat, polska navi tom tom live, skórzana kierownica, pełna elektryka lusterek i szyb, podwójny klimatronik, ESP, czujniki cofania itp. Najważniejsza sprawa - silnik. Niby 1,4, niby to nowość. To budzi obawy. Chciałem koniecznie benzynę (przykre doświadczenia z dieslem). Mogłem wybrać 1.6 16V (110KM) lub właśnie 1.4 TCe (130KM). Wybrałem ten drugi i NIE ŻAŁUJĘ. Silniczek jest bardzo cichy. Prawie go nie słychać nawet przy 130km/h. Jak na turbo benzynę ładnie się zbiera i jest BARDZO ELASTYCZNY. Na 6 biegu można spokojnie jechać już od 65km/h (przy obciążeniu raczej odpada). Oczywiście nie ma wtedy mowy o mocnym przyspieszaniu przy np wyprzedzaniu, ale elastyczność jak dla mnie ne 5+. Sam nie popieram takiego sposoby jazdy i gonię auto do 3000-3500 obr/min. Przy takim przyspieszaniu w trasie auto pali od 7,5-8,2 l/100km. Niżej niż 7,5 l nie udało mi się zejść. W mieście spalanie wzrasta do 9-10l. Dużo, ale inne turbo bynzyny palą tyle samo przy dość dynamicznej jeździe. Poza tym turbo musi wciągnąć, aby dać kopa. Jak dla mnie spalanie to sprawa drugorzędna (gdyby palił 20/100 to już by taka nie była ;) ). Osobiście bardzo polecam to auto (nawet z innym silnikiem, poza 1.6, bo to wiekowy silnik i jest zastępowany przez wersje TCe. Na długie trasy bardzo przyjemny. Francuskie zawieszenie jest miękkie, ale to minivan rodzinny - nie wyścigówka. Jeździłem kilkoma francuzami z Renault więc wiem na czym stoję i na pewno nie zamieniłby go na twardego VW. Pozdrawiam.
Robert
26 września 2012
Popieram ocenę. Mam scenica 1.4 mini vana i jestem zachwycony. Pozdrawaiam.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS