chceauto.pl
x

Renault Scenic I 1.8 115 KM

Renault Scenic I 1.8 115 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2002
Średnia cena
8 000 zł
Nadwozie
VAN
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOferta jest szeroka, jest w czym wybieraćłatwo kupić
Pojemność
1783 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
115 KM
0-100 km/h
11.5 s.
V max
197 km/h

KOSZTY

Spalanie
7.7 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
49 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

RANKING TÜV

Raport
2012
Miejsce
59 na 73 sklasyfikowanych
Awaryjność
30.5%
Średni przebieg
125 000 km

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny euroncap
Segment
K
Bagażnik
410 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
12000 km czyli po 8 miesiącach
Zużycie paliwa
9.2 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
24 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
12.7 s.
Prędkość maksymalna
179 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Renault Scenic I 1.8 115 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Renault Scenic I 1.8 115 KMRenault Scenic I 1.8 115 KMRenault Scenic I 1.8 115 KMRenault Scenic I 1.8 115 KM

Renault Scenic I 1.8 115 KM

Renault Scenic

Scenic - oferowany początkowo pod nazwą Megane Scenic - podobnie jak niegdyś Espace, zapoczątkował w Europie modę na niewielkie, rodzinne minivany. Konstruktorzy auta postawili sobie za cel połączenie kompaktowych wymiarów z zapewnieniem jak największej funkcjonalności, co trzeba przyznać, udało się świetnie. Każda kolejna generacja może się pochwalić przemyślanym projektem wnętrza, w którym znajdziemy liczne schowki i rozwiązania ułatwiające życie kierowcy i pasażerom. Niestety, samochody te nie należą do liderów rankingów niezawodności.

Renault Scenic I

Renault Megane Scenic, bo tak początkowo brzmiała pełna nazwa tego modelu, zapoczątkował w Europie modę na rodzinne, pięciomiejscowe minivany.

Samochód, który zadebiutował w grudniu 1996 roku skonstruowano w oparciu o płytę podłogową i podzespoły pierwszej generacji kompaktowego Renault Megane.

Nowatorskie podejście do projektu karoserii zagwarantowało pojazdowi spektakularny sukces. Model pierwszej generacji produkowany było aż do 2003 roku, w 1999 roku - wraz z pozostałymi modelami gamy Megane - samochód poddano niewielkiemu liftingowi, w ramach którego zmieniono m.in. pas przedni i tylne światła.

Największą zaletą auta jest przemyślane i poprawnie zaprojektowane wnętrze. W kabinie bez problemu pomieści się czteroosobowa rodzina, bagażnik o pojemności przeszło 410 litrów pozwoli na dalekie podróże w pełnym składzie. Na uwagę zasługują również liczne schowki (m.in. w podłodze, czy szuflady pod fotelami) oraz takie elementy, jak np. składane stoliczki w oparciach przednich foteli uprzyjemniające jazdę. Ergonomia wnętrza nie wszystkim przypadnie jednak do gustu – schowek przed pasażerem jest stanowczo zbyt mały, w większości egzemplarzy kierownica regulowana jest tylko w jednej płaszczyźnie. Narzekać też można na nieprecyzyjne działanie lewarka zmiany biegów, czy – w starszych egzemplarzach – oporne działanie sprzęgła.

Mimo tego, większość właścicieli bardzo chwali sobie wysoką pozycję za kierownicą, łatwość obsługi czy np. – intuicyjny system składania i demontażu tylnych foteli, dzięki czemu niewielkie auto, w kilka chwil przekształcić można w bagażówkę. Oparcie tylnej kanapy można też regulować, co pozwala chwilowo powiększyć przestrzeń bagażową i zapewnia komfortową podróż pasażerom.

Deskę rozdzielczą, boczki drzwi czy tapicerki zaadoptowano z kompaktowego Megane. Obsługa jest prosta, ale od materiałów wykończeniowych można by wymagać więcej. Zwłaszcza konsola środkowa wykonana jest z twardego, podatnego na zarysowania plastiku. Deska rozdzielcza dość szybko staje się źródłem skrzypień i pisków. Problemem jest też bardzo kiepska jakość siłowników tylnej klapy.

Warte polecenia są zwłaszcza modele wyprodukowane po 1999 roku, kiedy samochód poddano niewielkiemu liftingowi. Przy okazji poprawiono również jakość spasowania plastików i materiały użyte do wykończenia wnętrza. Zmorą egzemplarzy z początku produkcji były bujające się fotele, szybko przecierające się tapicerki czy momentalnie wycierający się plastik na kole kierownicy i lewarku zmiany biegów (utrudnia to weryfikację przebiegu).

Pod maską Scenica pierwszej generacji spotkać można wiele jednostek napędowych, ale nie wszystkie godne są polecenia. Radzimy unikać benzynowych silników 1,4 l i 1,6 l o mocy 75 KM, które zapewnia autu mizerne osiągi i zużywają stosunkowo duże ilości paliwa. Dobrym wyborem okazują się benzynowe 1,6 l (90 KM) i 2,0 l (115 KM). Nie palą zbyt wiele – średnio poniżej 10 l./100 km oferując przy tym znośne osiągi. Do typowych usterek tych jednostek zaliczyć można objawiające się nierówną pracą i „dziurami w mocy” awarie cewek zapłonowych (lepiej unikać tych wyprodukowanych przez firmę Sagem), pęknięte kolektory wydechowe i wycieki oleju. W obu przypadkach trzeba pamiętać o okresowej regulacji luzów zaworowych!

Spośród silników Diesla najlepszą opinią – niemal niezniszczalnego – cieszy się wolnossąca odmiana o pojemności 1,9 l i mocy 75 KM. Jednostka ta zapewnia jednak bardzo mizerne osiągi i nie grzeszy kulturą pracy (jest głośna i wpada w duże wibracje). Lepiej pod tym względem sprawuje się wersja z doładowaniem (o mocy 90 KM), ale z racji ogromnych przebiegów (rzeczywiste często przekraczają 400 tys. km) trudno dziś polecić taki samochód (problemy z turbosprężarkami i głowicą).

Z finansowego punktu widzenia najrozsądniejszym wyjściem wydaje się montaż instalacji gazowej, w takim przypadku musimy się jednak pogodzić z mocnym ograniczeniem funkcjonalności bagażnika. Niezależnie od wybranej jednostki napędowej warto regularnie kontrolować stan paska klinowego osprzętu. Sporo Sceniców ma problemy z mikropęknięciami na kole napinającym pasek, które z czasem doprowadzają do jego pęknięcia. Niestety istnieje wówczas spore ryzyko uszkodzenia elementów napędu rozrządu, co skończyć się może zniszczeniem silnika.

Jakich usterek spodziewać się może właściciel Scenica? W polskich warunkach uważać trzeba na dość delikatne elementy miękko zestrojonego zawieszenia. Dużych obciążeń nie wytrzymują drążki kierownicze, łączniki stabilizatorów czy sworznie wahaczy. Trwałością nie grzeszą też łożyska kół. Stosunkowo szybko zużywają się sprężyny i amortyzatory, na szczęście ich cena, oczywiście poza autoryzowanym serwisem, nie przyprawia o zawrót głowy (poniżej 200 zł za sztukę). Do wycieków z pokrywy zaworów czy wybieraka zmiany biegów należy się raczej przyzwyczaić, naprawa pomaga tylko na chwilę.

Sporo problemów potrafi tez przysporzyć układ elektryczny. Samochód czasami „gubi masę”, przepalają się żarówki, przestają kontaktować czujniki zamknięcia drzwi, siłowniki centralnego zamka, czy podnośniki elektrycznie sterowanych szyb. Poza tym denerwować mogą również częste drobne usterki wynikające m.in. z kiepskiej jakości montażu - czasami zostanie w ręce klapka od schowka, odpadnie jakieś pokrętło czy listwa boczna.

Niezależnie od silnika warto skontrolować stan półosi napędowych. Drgania w czasie przyspieszania i wycieki oleju (na łączeniu ze skrzynią biegów) świadczą o konieczności ich wymiany.

Przed zakupem należy też dokładnie sprawdzić stan karoserii. Rdza bardzo szybko pojawia się na progach i tylnych nadkolach.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-09-10

Wersje

ROCZNIKI

NADWOZIA

Renault Scenic E-tech. Polskie ceny2023-12-19Renault Scenic E-tech. Już nie van a crossover2023-09-05Renault Scenic E-tech. Z napędem elektrycznym2023-07-28Renault Scenic IV. Pierwsze zdjęcia!2016-02-2320 lat Renault Scenic2016-02-20Scenic i Grand Scenic po zmianach2013-02-05

Renault Scenic CRASHTEST

Renault Scenic I 1.8 115 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Opel Zafira

Opel Zafira

1.8 16V 125 KM benzyna2002VANręcznaprzedni
cena średnia 8 000 zł
OCENY
Dostępność
Renault Kangoo

Renault Kangoo

1.6 110 KM benzyna2002VANręcznaprzedni
cena średnia 9 000 zł
OCENY
Dostępność
Daewoo Tacuma

Daewoo Tacuma

2.0 121 KM benzyna2002VANręcznaprzedni
cena średnia 7 000 zł
OCENY
Dostępność
Mitsubishi Space Star

Mitsubishi Space Star

1.8 GDI 120 KM benzyna2002VANręcznaprzedni
cena średnia 6 000 zł
OCENY
Dostępność
Mazda Premacy

Mazda Premacy

1.8 114 KM benzyna2002VANręcznaprzedni
cena średnia 8 000 zł
OCENY
Dostępność
Citroen Xsara Picasso

Citroen Xsara Picasso

1.8I 16V 117 KM benzyna2002VANręcznaprzedni
cena średnia 5 000 zł
OCENY
Dostępność

Renault Scenic I 1.8 115 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS