chceauto.pl
x

Renault Thalia I 1.5 dCi 68 KM

Renault Thalia I 1.5 dCi 68 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2006
Średnia cena
7 000 zł
Nadwozie
sedan
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertęłatwo kupić
Pojemność
1461 cm3
Silnik
diesel

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
68 KM
0-100 km/h
14.8 s.
V max
168 km/h

KOSZTY

Spalanie
4.4 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
28 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNie jest źle, ale dobrze też nie... bezpieczny
Segment
B
Bagażnik
510 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

Renault Thalia I 1.5 dCi 68 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Renault Thalia I 1.5 dCi 68 KMRenault Thalia I 1.5 dCi 68 KMRenault Thalia I 1.5 dCi 68 KMRenault Thalia I 1.5 dCi 68 KM

Renault Thalia I 1.5 dCi 68 KM

Renault Thalia

Thalia to niewielkich rozmiarów sedan zbudowany w oparciu o podzespoły Renault Clio. Auto od początku traktowane było w kategoriach pojazdu niskobudżetowego, dlatego na tle Clio z tych samych roczników często charakteryzuje się np uboższym wyposażeniem. Prostota konstrukcji ma jednak sporo plusów - brak skomplikowanej elektroniki minimalizuje ryzyko wystąpienia awarii - pokrewieństwo z popularnym modelem obniża koszty serwisowania. Obecnie w ofercie Renault znajduje się już druga generacja modelu. Współczesna Thalia spokrewniona jest m.in z Dacią Sandero.

Renault Thalia I

Renault Thalia zadebiutowało w 2001 roku, wraz z liftingiem Clio II generacji, na której bazuje. Produkowane w Turcji auto ma wnętrze podobnej wielkości co Clio, dysponuje jednak zdecydowanie większym bagażnikiem - aż 510 litrów pojemności.

Thalia cierpi na te same dolegliwości, co Clio II. Zdarzają się chociażby wycieki oleju (uszczelniacze miski olejowej, pokrywy zaworów, simmering łączący silnik ze skrzynią biegów), antena dachowa czasami przepuszcza do wnętrza wodę. Często dają o sobie znać zapiekające się lub nieszczelne cylinderki w układzie hamulcowym. W zawieszeniu standardową naprawą jest wymiana łączników stabilizatorów.

Figle płata też elektronika. Szwankują ciekłokrystaliczne wyświetlacze, śniedzieją styki w reflektorach, psują się przekaźniki elektrycznie sterowanych szyb, czy centralny zamek. Usterka styku pod fotelem powoduje zapalenie kontrolki poduszek powietrznych, ponadto zdarzają się usterki cewek zapłonowych firmy Sagem (jednostki benzynowe), możliwe jest także pękanie tylnych sprężyn.

Wysokoprężne jednostki serii dCi są bardzo wrażliwe na jakość paliwa. Awaria wtryskiwaczy może nas kosztować nawet 4 tys. zł. Na szczęście oferta pojazdów używanych jest bardzo bogata, bez trudu uda nam się znaleźć bezwypadkowe, serwisowane auto z Polskiego salonu. Większość z nich będzie napędzana benzynowymi silnikami 1.4 w wersjach 8- i 16-zaworowej. Obie to udane konstrukcje, które nie dostarczają właścicielom zbędnych wrażeń, ponadto całkiem dobrze znoszą potraktowanie instalacją LPG.

Na korzyść Thalii przemawia również stosunkowo wysoki poziom bezpieczeństwa.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-09-10

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Mitsubishi Mirage. Czy to następca Colta?2012-03-22Używane: silnik 1,5 l dCi2016-07-09

Renault Thalia - AKCJE NAWROTOWE

2011-07-15W samochodach Renault Thalia wyprodukowanych w okresie od 08/11/2010 do 23/02/2011 włącznie, w fabryce w Bursa (Turcja), istnieje możliwość pęknięcia śrub mocujących kolumny kierownicy.

W czasie procesu produkcyjnego zastosowano śruby samogwintujące zamiast śrub M8x25. W przypadku pęknięcia śruby może to spowodować utratę punktu mocowania kolumny kierownicy. Co z kolei wiąże się z ryzykiem utraty panowania nad pojazdem i nieprawidłowego zadziałania poduszki powietrznej kierowcy w trakcie ewentualnego wypadku.

plik pdf

Renault Thalia I 1.5 dCi 68 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Seat Cordoba

Seat Cordoba

1.4 TDI 70 KM diesel2006sedanręcznaprzedni
cena średnia 12 000 zł
OCENY
Dostępność

Renault Thalia I 1.5 dCi 68 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS