Renault kończy sprzedaż samochodów osobowych na największym rynku świata, czyli w Chinach. Decyzja ta jest elementem globalnego planu wdrażanego przez alians Renault, Nissana i Mitsubishi, a nie jest spowodowana zawirowaniami wywołanymi przez globalną pandemię koronawirusa.
Wycofanie ze sprzedaży samochodów osobowych nie oznacza jednak całkowitego wycofania francuskiej marki z lukratywnego chińskiego rynku. Renault skupi się na sprzedaży samochodów elektrycznych oraz lekkich aut dostawczych.
Każdy zagraniczny producent, który chce w Chinach produkować i sprzedawać samochodu musi utworzyć spółkę joint-venture z lokalnym producentem. Renault ma takich spółek kilka. Obecnie zamierza wycofać swoje udziały w spółce Dongfeng Renault Automotive Company i przekazać je do Dongfeng Motors. Oznacza to zakończenie produkcji i sprzedaży w Chinach modeli Renault Captur, Renault Kadjar i Renault Koleos.
Renault będzie natomiast nadal prowadziło produkcję i sprzedaż samochodów dostawczych, czym zajmuje się spółka Renault Brilliance Jinbei Automotive.
Ponadto Francuzi będą kontynuowali produkcję samochodów elektrycznych. Tym zajmują się obecnie aż dwie spółki joint-venture: eGT New Energy Automotive i Jiangxi Jiangling Group Electric Vehicle.
Renault zapewniło również, że utrzyma serwis gwarancyjny i pogwarancyjny dla 300 tysięcy sprzedanych w Chinach samochodów osobowych.
Renault, Nissan i Dongfeng będą kontynuować współpracę. W jej ramach Renault i Nissan będą dostarczać silniki dla Dongfeng oraz będą udzielać licencji Dongfengowi na produkcję silników wysokoprężnych.