Wiele wskazuje na to, że zaprezentowana w 2015 roku czwarta generacja Renault Megane będzie jego ostatnią. Sprzedaż francuskiego kompakta systematycznie spada, a w dobie kryzysu i ekspansji pojazdów elektrycznych firma nie może pozwolić sobie na trwonienie środków finansowych.
Renault Megane
Dramatyczne spadek zainteresowania Megane daje analiza poziomu sprzedaży w ostatniej dekadzie. Jeszcze w roku 2010 w Europie zarejestrowano 465 732 egzemplarzy Megane. W roku 2019 było to już zaledwie 209 845 samochodów - ponad dwukrotnie mniej!
Renault Megane III
Na temat przyszłości Megane wypowiedział się niedawno szef stylistów Renault - Laurens van den Acker. Pytany przez dziennikarzy brytyjskiego serwisu ”Autoexpress” stwierdził m.in. samochód pozycjonowany jest w segmencie, który ”znalazł się pod presją”, a pieniądze trzeba umieszczać w ”tam, gdzie znajduje się przyszłość rynku”. Van den Acker wprost stwierdził, że szefostwo Renault rozważa właśnie, czy pieniędzy jakie pochłonęłoby opracowanie kolejnej generacji nie można by spożytkować lepiej. Dodał przy tym, że wprowadzając do oferty kolejne samochody elektryczne część modeli będzie musiała ”odjechać”, bo firmy nie będzie stać na opracowanie następców...
Renault Megane III
Szef stylistów nie powiedział niczego wprost, ale nie ulega wątpliwości, że po takich wypowiedział przyszłość Megane nie rysuje się w różowych barwach. Przypominamy, że auto pojawiło się na europejskim rynku w 1995 roku jako następca popularnego Renault 19. Przez 25 lat produkcji model doczekał się już czterech generacji. Ostatnia zaprezentowana w 2015 roku trafiła do europejskich salonów z początkiem roku 2016.