Renault zaprezentował limitowaną serię Megane RS. Pojazd ten kończy historię nie tylko Megane RS, ale Renault Sport w ogóle. Sportowe modele będą sprzedawane tylko pod marką Alpine.
Renault Megane RS Ultime
Megane RS Ultime, oparte na Megane RS Trophy, trafi na rynek wiosną w miejsce Megane RS i Megane RS Trophy. Powstanie 1976 numerowanych egzemplarzy (w nawiązaniu do roku powstania marki Renault Sport) podpisanych przez Laurenta Hurgona – kierowcę wyspecjalizowanego w dopracowywaniu ustawień samochodów sportowych i zdobywcę szeregu rekordów toru za kierownicą Megane RS.
Megane RS Ultime zamyka rozpoczętą w 1976 roku historię Renault Sport, bedąc jej ostatnim modelem.
Renault Megane RS Ultime
Nadwozie Megane RS Ultime wyróżnia się przednimi i tylnymi błotnikami poszerzonymi odpowiednio o 60 mm i 45 mm, bocznymi wylotami powietrza, reflektorami RS Vision, centralnie umieszczoną końcówką wydechu, anteną w kształcie płetwy rekina, spojlerem i tylnym dyfuzorem.
W tej limitowanej serii liczne elementy są wykończone w czarnym kolorze: logo marki, klamki drzwi, obramowania szyb, obręcze kół (łącznie z nakładkami śrub), elementy ozdobne błotników, tylny dyfuzor i listwa aerodynamiczna F1 przedniego zderzaka. Ta ostatnia ma czarny błyszczący kolor i jest ozdobiona napisem Ultime. Zastosowano graficzny efekt cieniowania, który nadał całości jeszcze więcej dynamiki.
Renault Megane RS Ultime
W kabinie standardowo montowane są kubełkowe fotele Recaro z tapicerką z Alcantary w kolorze czarnym z wyhaftowanym monogramem RS. Na progach drzwi zamontowano specjalne nakładki, a u podstawy środkowej konsoli obok dźwigni skrzyni biegów umieszczono numerowaną tabliczkę.
Wyposażenie Megane RS Ultime obejmuje m.in. 9,3-calowy ekran nawigacji, systemem Hi-Fi firmy Bose, 10-calowy ekran cyfrowych zegarów, pokładowy system telemetryczny RS Monitor, aktywny tempomat i asystent parkowania z czujnikami 360°. Lista opcji obejmuje wyświetlacz head-up oraz otwierany dach.
Renault Megane RS Ultime
Limitowana seria, powstała na bazie Megane RS Trophy, posiada ten sam 4-cylindrowy, turbodoładowany silnik 1.8 generujący 300 KM i 420 Nm. Jednostka współpracuje z dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów EDC i mechanicznym mechanizmem różnicowym torsen, dzięki którym samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,7 s.
Samochód jest wyposażony w wyczynowe opony Bridgestone Potenza S007, opracowane specjalnie dla Megane RS Trophy-R i montowane na 19-calowych obręczach Fuji Light oraz dwuelementowe tarcze hamulcowe Brembo z zaciskami w kolorze czerwonym.
Przednie zawieszenie z niezależnym sworzniem, obniżone zawieszenie Cup, hydrauliczne odbojniki i system 4CONTROL z czterema kołami skrętnymi zapewniają doskonałe właściwości jezdne, również na torze.
Pierwsza publiczna prezentacja Renault Megane RS Ultime odbędzie się w Japonii, podczas tokijskiego salonu samochodowego.