Na salonie IAA Mobility w Monachium Renault zaprezentowało elektryczne Megane E-Tech Electric.
Renault Megane e-Tech Electric
To pierwszy kompaktowy samochód francuskiej marki o napędzie elektrycznym. Megane E-Tech Electric zbudowano na platformie CMF-EV, a więc tej samej, na której powstał elektryczny Nissan Ariya.
O ile jednak Ariya to dość duży crossover (ma 460 cm długości), który na rynku ma rywalizować ze Skodą Enyaq iV czy Volkswagenem ID.4, o tyle Megane E-tech ma 421 cm długości przy rozstawie osi 270 cm (oraz 150 cm wysokości), a więc bierze na celownik Volkswagena ID.3.
Renault Megane e-Tech Electric
Renault Megane e-Tech jest o 5 cm wyższe od obecnej na rynku od 2016 roku wersji spalinowej oraz aż o 15 cm krótsze. Producent zapewnia jednak, że we wnętrzu obu pojazdów ma być równie obszerne.
Renault Megane e-Tech będzie dostępne z bateriami o pojemności 40 lub 60 kWh. Silnik ma 218 KM i - co ciekawe - napędza koła przednie (w autach elektrycznych zwykle stosuje się tylny napęd). Z większym akumulatorem Megane rozpędza się do 100 km/h w 7,4 s i może teoretycznie przejechać 470 km (Skoda Enyaq iV z baterią 80 kWh w praktyce przejeżdża 400 km, o ile omijamy autostrady...). Prędkość maksymalna została ograniczona do 160 km/h.
Renault Megane e-Tech Electric
Bazowa wersja, z bateriami 40 kWh, napędzana jest silnikiem o mocy 130 KM. Takie auto - znów teoretycznie - ma przejechać na jednym ładowaniu około 300 km. Będzie również możliwa połączenia słabszego silnika z większą baterią.
Megane ma górować nad niemiecką konkurencją pod względem czasów ładowania. Na szybkiej ładowarce akumulator ma przyjąć moc nawet 130 kW, zaś na trójfazowej prądu zmiennego 22 kW (większość aut przyjmuje 11 kW).
Renault Megane e-Tech Electric
Wnętrze Megane e-Tech zostało opracowane na nowo i różni się wnętrza samochodów spalinowych od Renault. Nowy jest nawet system infotainment, który został oparty na Androidzie.
Cyfrowe zegary w Megane funkcjonują na ekranie 12,3 cala, zaś dotykowy ekran systemu infotainment może mieć maksymalnie 12 cali i wówczas jest pionowy. W uboższych wersjach ekran jest poziomy i ma przekątną 9 cali.
Renault Megane e-Tech Electric
Przełącznik kierunku jazdy ("lewarek skrzyni biegów") zlokalizowano przy kierownicy. Zachowano fizyczne sterowniki klimatyzacji, co jest dobrą wiadomością.
Malutkie Renault Zoe to najpopularniejszy samochód elektryczny w Europie. Czy ten sukces powtórzy Megane e-Tech? Dużo będzie zależało od cen, których jeszcze nie znamy.
Dilerzy Renault będą zbierać zamówienia na elektrycznego Megane od lutego 2022. Pierwsze samochody wyjadą z salonów wiosną.
A co ze spalinowym Megane nowej generacji? Francuski producent milczy na ten temat. Coraz bardziej jest więc prawdopodobne, że samochody obecne dziś w salonach to ostatnie Megane z silnikami spalinowymi...