W początku kwietnia 2010 roku przedstawiciele firm Mercedes-Benz i aliansu Nissan-Renault poinformowali o podjęciu długoterminowej współpracy.
W myśl podpisanej umowy, na nowej, opracowanej wspólnie płycie podłogowej powstać miały kolejne generacje takich aut, jak Smart Fortwo i Renault Twingo, producenci mieli się też wymieniać jednostkami napędowymi. Mercedes zobowiązał się dostarczać Japończykom i cztero i sześciocylindrowe silniki, które pojawią się wkrótce w ofercie Infiniti. W zamian pod maski aut ze Stuttgartu trafią trzy i czterocylindrowe silniki konstrukcji Nissana i Renault. Na tym jednak wspólpraca obu koncernów się nie kończy.
Kilka dni temu w Internecie pojawiły się pierwsze oficjalne szkice nowego dostawczego Mercedesa, który otrzymał roboczą nazwę Citan. Auto ma być najmniejszym pojazdem użytkowym w palecie niemieckiego producenta i konkurować na rynku m.in. z Fiatem Doblo. Samochód, którego premiera odbędzie się we wrześniu na targach w Hanowerze, powstał przy współpracy z inżynierami Renault. Część rozwiązań konstrukcyjnych zaczerpnięto z dostawczego Renault Kangoo.
Nie tylko Niemcy zdają się czerpać garściami z doświadczeń Francuzów i Japończyków. Szef Renault – Carlos Ghosn – zdradził niedawno, że firma pracuje właśnie nad swoją nową flagową limuzyną, która powstawać ma przy współpracy z Mercedesem i korzystać będzie z produkowanych przez niego podzespołów!
Czy współpraca z najbardziej renomowanym producentem aut klasy premium pozwoli odnieść Francuzom sukces również na tym polu? Jak na razie, wszelkie próby zbudowania przez Renault reprezentacyjnej limuzyny kończyły się fiaskiem. Przez osiem lat produkcji ekskluzywnego modelu Safrane auto nie było w stanie nawiązać równorzędnej walki z Audi A6, BMW serii 5 czy Mercedesem klasy E. Wprowadzony na rynek w 2001 roku model Vel Satis – z uwagi na ciekawą lecz niezbyt reprezentacyjną stylistykę - również nie cieszył się dużym powodzeniem wśród klientów.
Obecnie rolę flagowej limuzyny francuskiej marki pełni opracowane w Korei (przy współpracy z Samsungiem) Renault Latitude. W zeszłym roku, na rynku europejskim samochód ten znalazł nieco ponad 10 tysięcy nabywców.