chceauto.pl
x

Rover Seria 600 20 DI 105 KM

Rover Seria 600 20 DI 105 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
1995
Średnia cena
2 000 zł
Nadwozie
sedan
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
1994 cm3
Silnik
diesel

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
105 KM
0-100 km/h
14 s.
V max
185 km/h

KOSZTY

Spalanie
7.8 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
50 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyRodziny nie radzimy tym autem wozić bezpieczny euroncap
Segment
D
Bagażnik
430 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeMożna zostawiać auto otwarte, z kluczykami, a i tak nikt nie weźmie małe

Rover Seria 600 20 DI 105 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Rover Seria 600 20 DI 105 KMRover Seria 600 20 DI 105 KMRover Seria 600 20 DI 105 KMRover Seria 600 20 DI 105 KM

Rover Seria 600 20 DI 105 KM

Starsze modele Rovera nie cieszą się w Polsce zbyt wielkim zaufaniem, i dobrze, bo dzięki temu kupić można zadbany egzemplarz serii 600 w rozsądnej cenie. Samochód zadebiutował w 1993 roku i przetrwał w ofercie brytyjskiej marki aż do roku 1998. Z uwagi na wyspiarskie pochodzenie auto często omijane jest przez klientów szerokim łukiem, co może nieco dziwić, biorąc pod uwagę, że konstrukcyjnie jest w zasadzie klonem popularnej i cenionej Hondy Accord. Oba samochody zbudowano w oparciu o tą samą płytę podłogową, początkowo do napędu serii 600 wykorzystywano również japońskie jednostki napędowe (2.0 115 KM, 2.0 16V 131 KM oraz 2.3 158 KM). Seria 600 nie jest zbyt awaryjna, ale poszczególne egzemplarze cierpią na szereg powtarzających się dolegliwości. Podstawowym kryterium przy wyborze auta powinien być stan blacharki - auta często poddają się działaniu rdzy (zwłaszcza tylne nadkola). Przed zakupem należy też dokładnie skontrolować zawieszenie. Układ niezbyt dobrze radzi sobie ze stanem polskich dróg (szybko wybijają się sworznie wahaczy, tuleje), ceny części nie należą do niskich, a i na niektóre elementy przyjdzie nam czekać. Trzeba się też nastawić na żyjącą własnym życiem elektrykę (centralny zamek, podgrzewanie tylnej szyby, podświetlenie deski rozdzielczej itd.). Uwaga - niedziałająca szyba nie zawsze oznacza usterkę natury elektrycznej. W samochodach tycz często dochodzi bowiem do deformacji (w skutek rdzy) wewnętrznych prowadnic szyb, co skutkować może ich zablokowaniem.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2009-11-14

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Szukasz używanego? Te raczej omijaj!2011-07-19

Rover Seria 600 CRASHTEST

Rover Seria 600 20 DI 105 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS