Z linii montażowej fabryki w Dingolfing zjeżdżają już "poliftowe" BMW serii 7.
Produkcja BMW serii 7
Zmodernizowanego modelu nie sposób pomylić z poprzednikiem. Wzorem zaprezentowanego niedawno BMW X7 auto otrzymało monstrualnych rozmiarów ”nerki” wlotów powietrza. W stosunku do poprzednika ich powierzchnia zwiększyła się aż o 40 proc. To z kolei wymusiło cały szereg zmian. Inny jest zderzak, błotniki, a także linia maski i światła. Te ostatnie standardowo, zauważalnie węższe niż do tej pory, są diodowe, ale - opcjonalnie - mogą też korzystać z techniki laserowej.
Produkcja BMW serii 7
W kabinie pojawiła się nowa generacja pokładowego systemu infotainment o skomplikowanej nazwie BMW Live Cockpit Professional 7.0, oraz nowe wirtualne zegary. Ponadto pasażerowie podróżujący z tyłu (a w BMW 7 to oni są najważniejsi) mają do dyspozycji dwa ekrany dotykowe o przekątnej 10 cali, w których również pojawił się nowy system operacyjny.
Produkcja BMW serii 7
Pierwszy raz w historii marki producent oferuje wersję hybrydową, w której silnik elektryczny parowany jest z sześciocylindrową jednostką spalinową. Odmiana BMW 745e korzysta z „baterii IV” generacji zapewniających zasięg do 58 km w trybie elektrycznym. Systemowa moc układu napędowego to 394 KM.
Przy okazji liftingu do oferty powróciły – zmodernizowane – siniki benzynowe. Te zniknęły z cenników we wrześniu ubiegłego roku na skutek wprowadzenia nowego testu pomiaru emisji spalin i normy zużycia paliwa Euro 6d-Temp. Klienci znów mogą więc zamówić wersję 750i (ma teraz 530 KM) lub a M760i (610 KM).
Produkcja BMW serii 7
Od premiery pierwszej generacji serii 7 – w 1977 roku – zakład w Dingolfing opuściło już ponad 1,9 mld egzemplarzy. BWM informuje, że 90 proc. ubiegłorocznej produkcji trafiło zagranicę. Najwięcej – aż 44 proc. ogółu – do Chin. Aż 80 proc. nabywców decyduje się na przedłużoną o 14 cm odmianę "long".