W piątek w zakładach w Mlada Boleslav oficjalnie uruchomiono produkcję Skody Rapid.
Debiut tego niezwykle ważnego dla czeskiej marki modelu, który wypełnia lukę pomiędzy Octavią i Fabią, nastąpi pod koniec września na salonie paryskim. W październiku pierwsze samochody trafią do czeskich salonów, na polską premierę będziemy musieli poczekać do listopada.
Skoda Rapid
Skoda Rapid będzie trzecim modelem produkowanym w Mlada Boleslav po Fabii i Octavii. Fabryka wciąż przechodzi modernizację, nie tylko z okazji uruchomienia produkcji Rapida, ale również przygotowując się do zastąpienia Octavii nową generację, co powinno oznaczać większy popyt. Po zakończeniu inwestycji zdolności produkcyjne zakładów w Mlada Boleslaw wzrosną z 800 do 1200 samochodów dziennie. Ma to nastąpić wiosną przyszłego roku, gdyż nowa Octavia zadebiutuje na salonie genewskim w marcu przyszłego roku.
Skoda Rapid
Już uruchomienie produkcji Rapida oznaczało poważne modernizację. Na linii produkcyjnej pojawiły się nowe maszyny, przez co jej długość wzrosła o 1/3. Docelowo w fabryce maja działać równolegle dwie linie montażowe.
Skoda wiąże z Rapidem olbrzymie nadzieje. Samochód pozycjonowany jest w segmencie kompaktów, który stanowi ponad 1/3 wszystkich sprzedawanych na świecie pojazdów. Aż 42 procent samochodów kompaktowych wyjeżdżających z salonów to hatchbacki i liftbacki. Rapid ma więc potencjał, by odnieść sukces...
Skoda Rapid
Skoda Rapid ma 4,48 m długości i 1.7 m szerokości przy rozstawie osi 260 cm. Samochód ma zapewniać miejsce dla pięciu osób wraz z bagażem.
Rapid oferowany będzie na europejskich rynkach (auto trafi również m.in. do Chin i Rosji) w pięciu wersjach silnikowych. Do wyboru będą benzynowe 1,2 MPI (75 KM), 1,2 TSI (86 KM lub 105 KM) i 1,4 TSI (122 KM) oraz wysokoprężny 1,6 TDI w dwóch wariantach mocy (90 KM i 105 KM).
Skoda Rapid
Podstawowe jednostki 1,2 (75 KM i 86 KM) oraz silniki wysokoprężne sprzęgane będą standardowo z pięciostopniowymi, ręcznymi skrzyniami biegów. Motor 1,2 TSI (105 KM) występować ma ze skrzynią sześciostopniową, najmocniejsza jednostka w ofercie - 122-konny 1,4 TSI - dostępny będzie wyłącznie z 7-stopniową, dwusprzęgłową skrzynią DSG.
Reporter naszego serwisu już miał okazję jeździć Skodą Rapid.
Wrażenia z jazd znajdziecie tutaj.