Pierwszy seryjny Golf VII GTI opuścił w ubiegłym tygodniu linię montażową fabryki Volkswagena w Wolfsburgu. Premierowe auto to pięciodrzwiowy GTI z pakietem Performance w kolorze czerwonym Tornado ze sportowymi fotelami i dwulitrowym silnikiem benzynowym TSI z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem o mocy 230 KM.
Volkswagen Golf GTI
Światowa premiera nowego Golfa GTI odbyła się na początku marca podczas salonu w Genewie. Teraz ruszyła produkcja seryjna.
Od pierwszego GTI z 1976 roku, model ten jest jednym z najpopularniejszych sportowych Volkswagenów. Do dnia dzisiejszego wyprodukowanych zostało około dwóch milionów egzemplarzy Golfa GTI.
Volkswagen Golf GTI w Genewie
Najnowszy Golf GTI dostępny jest w dwóch wariantach mocy: standardowej 220 KM i z pakietem Performance - 230 KM. Ta druga odmiana seryjnie jest wyposażona w dyferencjał o ograniczonym poślizgu, który zapewnia znacznie lepszą trakcję podczas dynamicznego przyspieszenia. Moment obrotowy, niezależnie od stosowania pakietu Performance, wynosi 350 Nm.
Golf GTI posiada przedni napęd, moment przekazywany jest za pośrednictwem manualnej skrzyni o sześciu przełożeniach, opcjonalnie można zamówić przekładnię typu DSG (zautomatyzowaną dwusprzęgłową).
Volkswagen Golf GTI
W wersji Performance Golf GTI przyspiesza do 100 km/h w 6,4 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 250 km/h. Jednocześnie dzięki funkcji Start-Stop, lekkiej konstrukcji nadwozia i wielu innym udoskonaleniom jest stosunkowo oszczędny: zużycie paliwa zmniejszyło się w stosunku do poprzedniej generacji GTI o 18 procent. Przynajmniej w cyklu pomiarowym, który do rzeczywistych wyników ma się tak, jak pięść do nosa...
Volkswagen Golf GTI
"Zwykłe" GTI jest tylko minimalnie wolniejsze niż z pakietem Performance: do 100 km/h przyspiesza w 6,5 s, zaś prędkość maksymalna to 246 km/h.
Nowy Volkswagen Golf GTI będzie dostępny w polskich salonach w czerwcu. Ceny nie są jeszcze znane. W Niemczech, gdzie obowiązuje 19-proc. VAT, ceny nowego Golfa GTI zaczynają się do 28 350 euro.