Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Seat poszerza (a ściślej mówiąc – podnosi...) ofertę modelową Leona.
W salonach hiszpańskiego producenta pojawić ma się niebawem nowa wersja Leona ST o nazwie X-Perience.
Seat Leon X-Perience
Samochód przypomina nieco Volkswagena Passata w uterenowionej wersji Alltrack. By poprawić właściwości jezdne poza utwardzoną nawierzchnią prześwit auta zwiększono o 15 mm. Pod silnikiem oraz z tyłu pojawiły się specjalne, wykonane z aluminium płyty chroniące elementy podwozia przed uszkodzeniem. Plastikowe listwy ochronne zastosowano też na nadkolach i progach.
Do terenowego charakteru przeciętnie pasują za to czarne, anodowane relingi dachowe i felgi ze stopów lekkich, które – w zależności od życzenia klienta – mogą mieć średnicę 17 lub 18 cali.
Seat Leon X-Perience
W środku – w najbogatszej wersji - znajdziemy wykonaną z brązowej skóry tapicerkę przeszywaną pomarańczową nicią. Podstawowe egzemplarze Leona ST X-Perience otrzymają tapicerkę materiałową. Bagażnik ma pojemności 587 litrów i – po złożeniu oparć tylnej kanapy – może pomieścić pakunki o objętości do 1470 litrów.
Samochód dostępny będzie na napędem 4x4 wykorzystującym system Haldex piątej generacji. Wśród jednostek benzynowych znajdziemy wyłącznie motor 1,8 l TSI o mocy 180 KM i maksymalnym momencie obrotowym 280 Nm.
Seat Leon X-Perience
Oferta silników wysokoprężnych obejmuje: 1,6 l TDI o mocy 110 KM (250 Nm) oraz dwie wersje jednostki 2,0 l TDI. Słabsza dysponuje mocą 150 KM i maksymalnym momentem 320 Nm, mocniejsza rozwija 184 KM i 380 Nm. Standardowym wyposażeniem będzie sześciostopniowa, ręczna skrzynia biegów. Na liście opcji pojawi się dwusprzęgłowa przekładnia DSG.
Oficjalna premiera auta zaplanowana została na październikowy salon motoryzacyjny w Paryżu. Wkrótce po tym wydarzeniu pierwsze egzemplarze trafią do klientów.