Do produkcji trafiła nowa, najmmocniejsza wersja Seata Tarraco. Ten duży SUV, techniczny bliźniak Skody Kodiaq i Volkswagen Tiguana Allspace, dostępny będzie z silnikiem 2.0 TSI o mocy 245 KM, dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów DSG o siedmiu przełożeniach i napędem na cztery koła 4Drive.
Seat Tarraco
245-konny silnik będzie najmocniejszą, nie hybrydową, jednostką dostępną w Tarraco. Trzeba pamiętać, że model ten oferowany jest również jako hybryda plug-in, w której silnik elektryczny współpracuje z benzynową jednostką 1.4 TSI. Moc systemowa tego układu to również 245 KM. Hybryda jest jednak pojazdem przednionapędowym i wyraźnie cięższym, co odbija się na osiągach.
O ile Tarraco napędzane czterocylindrowym silnikiem 2.0 TSI o mocy 245 KM i momencie obrotowym 370 Nm rozpędza się do 100 km/h w 6,2 sekundy (prędkość maksymalna to 228 km/h), o tyle wersja eHybrid osiąga 100 km/h w 7,5 s.
Seat Tarraco
Nowa odmiana będzie sprzedawana wyłącznie w wersji FR (która dziś nie oznacza już jednak samochodów usportowionych, ale jest bogatą wersją wyposażeniową, niedostępną ze słabymi silnikami). Kupujący będą natomiast mogli wybrać auto z pięcioma lub siedmioma miejscami.
Wraz w wprowadzeniem nowej, najmocniejszej wersji Seat wprowadził zmiany w gamie układów napędowych Tarraco. Poza wspomnianą hybrydą plug-in o mocy 245 KM, w ofercie pozostaje silnik TSI o mocy 150 KM, natomiast wycofano jednostkę TSI o mocy 190 KM.
Seat Tarraco
Ponadto Tarraco dostępne będzie z wysokoprężnym silnikiem 2.0 TDI o mocy 150 lub 200 KM. Mocniejsza wersja posiada przekładnię DSG oraz napęd na wszystkie koła, natomiast słabsza jest przednionapędowa i może być wyposażona w skrzynię manualną lub DSG.
245-konnego Seata Tarraco można już zamawiać. Cena startuje od 187 200 zł i jest o 1100 zł wyższa niż przypadku auta o napędzie hybrydowym oraz o 2700 zł niższa w przypadku 200-konnego Diesla.