Seat Tarraco e-Hybrid to hybrydowa wersja największego SUV-a hiszpańskiej marki.
Seat Tarraco e-Hybrid
Tarraco e-Hybrid jest drugim oferowanym w Polsce zelektryfikowanym modelem Seata po Leonie e-Hybrid. Pod maską SUV-a znajduje się napęd hybrydowy plug-in łączący silnik benzynowy 1,4 litra TSI 150 KM z napędem elektrycznym 85 kW i sześciobiegową dwusprzęgłową skrzynią DSG. Układ napędowy zapewnia moc systemową 245 KM i moment obrotowy 400 Nm.
To wystarcza, by samochód rozpędzał się do 100 km/h w 7,5 s, a jego prędkość maksymalna wynosiła 205 km/godz.
Seat Tarraco e-Hybrid
Energia elektryczna jest przechowywana w akumulatorze litowo-jonowym o pojemności 13 kWh umieszczonym nisko w tylnej części samochodu. Dzięki temu zapewniono bardziej równomierny rozkład masy na podwoziu. Pojemność bagażnika wynosi 610 litrów.
Hybrydowe Tarraco może być napędzane wyłącznie energią elektryczną do osiągnięcia prędkości 140 km/godz. Model zapewnia również zasięg około 49 km (WLTP), zużywając jedynie energię zgromadzoną w akumulatorach. Przy konieczności dłuższych podróży Seat Tarraco e-Hybrid wykorzystuje zarówno silnik elektryczny, jak i benzynowy, dzięki czemu może zapewnić zasięg do 720 km bez konieczności tankowania.
Seat Tarraco e-Hybrid
Samochód zawsze uruchamia się w trybie całkowicie elektrycznym, jeśli tylko poziom naładowania akumulatorów na to pozwala. System przełączy się automatycznie na tryb hybrydowy, kiedy pojemność baterii spadnie poniżej określonego poziomu lub jeśli prędkość pojazdu przekroczy 140 km/godz. Kierowca ma również możliwość ustalenia pożądanego stopnia naładowania akumulatorów w trybie Hybrid.
W przypadku, gdy napęd elektryczny rozładuje akumulator do określonego poziomu, układ przełącza się samoczynnie w tryb hybrydowy.
Seat Tarraco e-Hybrid
Uzupełnienie akumulatorów poprzez port ładowania umieszczony z przodu samochodu zajmuje 3,5 godziny przy użyciu ładowarki o mocy 3,6 kW lub 5 godzin przy użyciu systemu domowego o mocy 2,3 kW.
Seat Tarraco e-Hybrid jest oferowany z kompletem sprawdzonych systemów bezpieczeństwa, takich jak adaptacyjny tempomat czy asystent parkowania. W standardowym wyposażeniu znajdziemy również m.in. asystenta pasa ruchu Lane Assist czy system kontroli odstępu Front Assist, który wykrywa również rowerzystów i pieszych.
Nowy Seat Tarraco e-Hybrid jest już dostępny w polskich salonach. Ceny modelu w wersji wyposażenia Xcellence zaczynają się od 182 900 zł.