Na salonie w Detroit Ford zaprezentował najbardziej ekstremalną wersję Mustanga. Pojazd nosi nazwę Shelby GT350R. Jak informuje sam producent, samochód jest właściwie pojazdem wyścigowym, który posiada homologację drogową.
Shelby GT350R Mustang
Shelby GT350R nawiązuje do pokazanego w 1965 roku wyczynowego modelu GT350 Competition, który został wspólnie opracowany przez Shelby i Forda. Lżejsze i mocniejsze auto, ze zmodyfikowanym zawieszeniem na trwałe zapisało się w historii amerykańskiego producenta.
Shelby GT350R Mustang
Nic dziwnego, że podobne zabiegi zastosowano w Shelby GT350R. Samochód napędzany jest pierwszym w historii Forda silnikiem V8 wyposażony w płaski wał korbowy. Rozwiązanie takie stosuje się głównie w wyczynowych jednostkach, pozwala ono na szybsze nabieranie obrotów, jednak kosztem kultury pracy jednostki napędowej (większe drgania spowodowane trudnością ze zrównoważeniem).
Shelby GT350R Mustang
Ford nie podał dokładnych danych, ale zapewnia, że silnik o pojemności 5.2 l, który pracuje pod maską Shelby GT350R jest najmocniejszym wolnossącym silnikiem V8 w historii firmy - jego moc przekracza 500 KM, a moment obrotowy - 542 Nm. Olbrzymi moment trafia na koła tylnej osi, którą wyposażono w dyferencjał o ograniczonym poślizgu typu torsen, który ma zapewnić odpowiednio poziom przyczepności.
Shelby GT350R Mustang
Całkowicie przeprojektowano zawieszenie Mustanga. Jest ono niższe, wyposażone w grubsze stabilizatory i zmienione aktywne amortyzatory MagneRide.
Inżynierowie bezkompromisowo podeszli do kwestii odchudzenia samochodu. Z auta usunięto m.in. tylną kanapę, klimatyzację, system grający, dywaniki, kamerę cofania i układ pompowania przebitej opony. Zmodyfikowano również układ wydechowy, który jest lżejszy i generuje bardziej rasowy dźwięk, pojawiły się 19-calowe felgi z włókna węglowego. W efekcie Shelby GT350R jest aż o 130 kg lżejszy od specjalnej torowej wersji Shelby GT350 Track Pack.
Shelby GT350R Mustang
Na szczęście Ford przewidział możliwość montowania opcjonalnego pakietu Electronics Package, który obejmuje m.in. dwustrefową klimatyzację, system grający z 7 głośnikami oraz nawigację z 8-calowym ekranem dotykowym.
GT350R posiada dopracowaną aerodynamikę. Pojawił się nowy spliter (pod przednim zderzakiem), tylny spojler, nakładki progowe oraz dodatkowe wloty powietrza chłodzącego, a także dyfuzor. Głównym celem zmian było poprawienie docisku podczas jazdy z wysokimi prędkościami.
Shelby GT350R Mustang trafi do sprzedaży w Ameryce w tym roku. Auto będzie dostępne w USA i Kanadzie wyłącznie w limitowanej serii, ceny nie są jeszcze znane.
Shelby GT350R Mustang - oficjalne prezentacja w Detroit