Skoda zaprezentowała polskie ceny elektrycznej wersji modelu Citigo, czyli Citigoe iV. W porównaniu z innymi samochodami o napędzie elektrycznym ceny, szczególnie promocyjne, wyglądają atrakcyjnie. A nie można zapominać o rządowym dofinansowaniu zakupu aut elektrycznych.
Citigoe iV to pierwszy w pełni elektryczny samochód w historii marki. Został on wyposażony w silnik elektryczny o mocy 61 kW oraz akumulator litowo-jonowy o pojemności 36,8 kWh, zapewniający zasięg do 260 km.
Skoda Citigoe iV ma 3597 mm długości i 1645 mm szerokości oraz czterodrzwiowe nadwozie, które może pomieścić cztery osoby. Pojemność bagażnika to 250 litrów, po złożeniu tylnych siedzeń pojemność przestrzeni bagażowej rośnie do 923 litrów. W samochodzie przeprojektowano niektóre elementy nadwozia, zamontowano światła do jazdy dziennej w technologii LED oraz zintegrowane kierunkowskazy. Jednak na pierwszy rzut oka Citigoe iV wygląda jak zwykłe Citigo z napędem spalinowym.
Skoda Citigoe iV
83-konny silnik Skody Citigoe iV umieszczono z przodu. Maksymalny moment obrotowy wynosi 210 Nm i trafia na przednie koła za pośrednictwem jednostopniowej przekładni redukcyjnej. Co ważne, wartość ta dostępna jest od najniższych prędkości obrotowych. W praktyce oznacza to dobrą dynamikę i elastyczność - elektryczne Citigo rozpędza się od 60 do 100 km/h w ciągu 7,6 sek. oraz od 0 do 100 km/h w ciągu 12,3 sek. Maksymalna prędkość Citigoe iV została ograniczona do 130 km/h.
Zamontowany w podwoziu akumulator litowo-jonowy ma wymiary 1,1 x 1,7 m i 30 cm wysokości. Można go naładować na kilka sposobów. Na stacjach szybkiego ładowania, korzystając ze specjalnego przewodu CCS i ładowarki o mocy 40 kW, akumulator będzie pełen w 80% po godzinie. Korzystając z ładowarki naściennej prądu zmiennego o mocy 7,2 kW uzyskamy ten sam poziom naładowania w ciągu 4 godzin i 15 minut. Samochód można też podłączyć do standardowego gniazdka elektrycznego i ładować z mocą 2,3 kW, co potrwa około 10 godzin.
Skoda Citigoe iV
Skoda Citigoe iV będzie dostępna w wersjach wyposażenia Ambition oraz Style. W wersji Ambition wyposażenie standardowe obejmuje m.in.: asystenta pasa ruchu Lane Assist, automatyczną klimatyzację Climatronic, radio, reflektory przednie ze światłami do jazdy dziennej LED, kabel do ładowania z domowego źródła prądu 230 V oraz gniazdo Type 2, które umożliwia ładowanie prądem przemiennym do 7,2 kW.
Wersja Style oferuje natomiast m.in.: 16-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, pakiet Sunset z przyciemnianymi szybami bocznymi i szybą pokrywy bagażnika, trójramienną wielofunkcyjną kierownicę, oświetlenie wnętrza LED Ambiente, gniazdo CCS umożliwiające ładowanie prądem stałym do 40 kW oraz kabel do ładowania prądem przemiennym na stacjach ładowania do 7,2 kW.
Elektryczną Skoda Citigoe iV można już zamawiać, a do końca listopada obowiązują ceny promocyjne: 73 300 zł za wersję Ambition i 81 300 za Style. Ceny regularne to 81 900 i 89 900 zł, co oznacza, że Citigoe jest najtańszym autem na prąd na rynku.
Warto przypomnieć, że na opublikowanie w dzienniku ustaw (wejdą w życie po 14 dniach od tego momentu) czekają przepisy mówiące o rządowych dopłatach do aut elektrycznych. W przypadku Citigoe wyniosą one 30 proc. ceny zakupu, czyli, przyjmując ceny standardowe, samochód będzie można mieć za 57 300 (Ambition) i 62 900 zł (Style).