Skoda Enyaq najbardziej zmieniła się z przodu. Ponadto zwiększono poziom wyposażenia.
- Skoda Enyaq po liftingu. Nadwozie
- Skoda Enyaq po liftingu. Wnętrze i wyposażenie
- Skoda Enyaq po liftingu. Napęd
- Skoda Enyaq po liftingu. Ceny
Skoda Enyaq po liftingu. Nadwozie
Skoda Enyaq otrzymała całkowicie nowy pas przedni, zaprojektowany zgodnie z językiem stylistycznym Modern Solid. Punktem centralnym jest czarna listwa Tech-Deck Face, pod którą znajdują się czujniki potrzebne systemom wspomagania kierowcy (radar, kamera). Na masce nie znajdziemy już loga Skody, które zostało zastąpione napisem Skoda.
Całkowicie nowy jest wzór świetlny. Główne światła są teraz niżej, a nad nimi znajdują się wąskie paski LED świateł dziennych, które wizualnie łączą się za pomocą Tech-Dech Face.

Skoda Enyaq po liftingu
W efekcie Enyaq po liftingu wygląda całkowicie inaczej, nawiązując stylizacją do również elektrycznej, ale mniejszej Skody Elroq. Dodatkowym efektem zmian jest dopracowanie aerodynamiczne. Współczynnik oporu powietrza spadł z 0,256 na 0,245, a w przypadku Enyaq Coupe - z 0,234 na 0,225. Ten ostatni model stał się dzięki temu najbardziej aerodynamicznym modelem w obecnej gamie Skody.
Lepszy współczynnik oporu powietrza symbolicznie wpłynął na zasięg. który ma sięgać 589 km. Ponieważ jest to zasięg WLTP, nie warto przywiązywać do niego wagi, bo realny będzie nawet 200 km mniejszy.
Warto dodać, że obie wersje nadwoziowe Skody Enyaq dostępne będą w odmianie Sportline, która wyróżnia się czarnymi wstawkami na nadwoziu - czarne są relingi, listwy okien czy obudowy lusterek. Opcjonalnie czarne mogą być również felgi.

Skoda Enyaq po liftingu
Skoda Enyaq po liftingu. Wnętrze i wyposażenie
Większych zmian nie znajdziemy w kabinie. Nowa jest kierownica, z której usunięto logo, zastępując napisem Skoda. Ekran przed kierowcą nadal ma tylko 5 cali i więcej być nie może - tak zaprojektowano ten samochód.
Lepsze jest wyposażenie standardowe, które po liftingu obejmuje m.in. trzystrefową klimatyzację i podgrzewane fotele przednie. Pompa ciepła, która wydatnie zwiększa zasięg zimą nadal jest wyposażeniem opcjonalnym.

Skoda Enyaq po liftingu
Skoda Enyaq po liftingu. Napęd
Nie ma większych zmian w zakresie układu napędowego Skody Enyaq. Samochód dostępny jest w wersji 60 i 85 oraz 85x. Pierwsza ma baterię o pojemności 63 kWh brutto (59 kWh netto), która zasila silnik o mocy 204 KM (wcześniej 179 KM). Enyaq 85 ma baterię o pojemności 82 kWh brutto (79 kWh netto), który zapewnia energię dla silnika o mocy 285 KM, który umieszczony jest przy tylnej osi. Natomiast w wersji 85x samochód napędzany jest przez dwa silniki o mocy systemowej również wynoszącej 285 KM.

Skoda Enyaq po liftingu
Mocniejsza odmiana rozpędza się do 100 km/h w 6,7 s i może pojechać 180 km/h. Prędkość słabszej jest ograniczona do 160 km/h.
Skodę Enyaq 60 można ładować z mocą do 165 kW, 85 - 135 kW, a 85x - 175 kW. Czasy ładowanie z 10 do 80 proc w optymalnych warunkach pogodowych niezależnie od wersji wynoszą od 24 do 28 minut.

Skoda Enyaq po liftingu
Skoda Enyaq po liftingu. Ceny
Skoda Enyq po liftingu w Polsce kosztuje od 190 tys. zł za wersję 60. Natomiast ceny Enyaqa Coupe zaczynają się do 221 650 zł, przy czym tutaj dostajemy od razu baterię 85.
Enyaq hatchback z baterią 85 kosztuje od 210 tys. zł, a ceny samochody w wersji 85x zaczynają się od 222 tys. zł za hatchbacka i 234 tys. zł - za Coupe.