Skoda Fabia Combi obchodzi dwudzieste urodziny. Kariera tego modelu rozpoczęła się w 2000 roku na paryskich targach motoryzacyjnych. Zaledwie kilka miesięcy później pojazd został obwołany w Czechach „Samochodem Roku 2001”. Jego największą siłą okazała się elegancka bryła, duża przestrzeń wewnątrz pojazdu oraz pojemny bagażnik.
Skoda Fabia Combi I
Do tej pory Skdoa wyprodukowała 1,5 miliona sztuk Fabii w wersji kombi. Oznacza to, że 34 proc. sprzedanych egzemplarzy Fabii to Combi. Oferowana jest ona nie tylko w standardowym wariancie, ale również jako Monte Carlo (usportowy pakiet stylistyczny).
Pierwsza generacja Skody Fabii Combi, produkowana w latach 2000-2006, zyskała popularność nie tylko dzięki swej przestronności, ale także za sprawą bogatego wyposażenia oraz nowych rozwiązań technologicznych. Nawigacja, tempomat, czujniki parkowania z tyłu, system ESP i klimatyzacja z opcją chłodzenia schowka to rozwiązania, które zastosowano w modelu już 20 lat temu.
W pierwszym roku modelowym dostępne były cztery silniki benzynowe o pojemnościach 1,4 i 2,0 litra i mocach od 44 kW (60 KM) do 85 kW (115 KM). ŠKODA oferowała również dwa 1,9-litrowe silniki wysokoprężne o mocy 47 kW (64 KM) lub turbodoładowane o mocy 74 kW (100 KM).
Skoda Fabia Combi II
Wersje Monte Carlo, będące częścią oferty od startu produkcji
drugiej generacji Fabii Combi, nawiązują do rajdowej historii marki. Mają sportowy wygląd, który uzupełniają wyraziste czarne akcenty oraz usportowione zawieszenie. Czarne wnętrze jest wyposażone w sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami, czerwoną lamówką, skórzaną sportową kierownicą, ekskluzywnymi elementami dekoracyjnymi oraz innymi dodatkami.
Skoda Fabia Combi II
Duży bagażnik to cecha, która od początku wyróżnia Fabię kombi. Pierwsza generacja oferowała pojemność bagażnika wynoszącą 426 litrów, którą można było zwiększyć do 1225 litrów poprzez złożenie tylnych foteli. Wraz z wprowadzeniem drugiej generacji podstawowa pojemność wzrosła do 480 litrów. Maksymalna objętość zwiększyła się o 235 litrów do 1460 litrów, a tym samym uzyskała poziom występujący tylko w pojazdach kompaktowych.
Trzecia generacja Fabii Combi została zaprezentowana w 2014 roku, a pojemność jej bagażnika wzrosła o kolejne 50 litrów, do 530 litrów po rozłożeniu tylnej kanapy.
Skoda Fabia Combi III
Polscy kierowcy mogą obecnie wybierać spośród trzech wersji silnikowych Fabii Combi. Wariant z silnikiem 1.0 MPI o mocy 44 kW (60 KM) jest wyposażony w manualną pięciobiegową skrzynię biegów, podobnie jak opcja z silnikiem 1.0 TSI o mocy 70 kW (95 KM). Oprócz tego w ofercie znajduje się pojazd z silnikiem 1.0 TSI o mocy 81 kW (110 KM), dostępny z manualną sześciobiegową skrzynią biegów.
Fabia może być wyposażona w rozmaite systemy asystujące. Bezpieczeństwo zapewniają m.in. FRONT ASSIST – system kontroli odstępu z funkcją awaryjnego hamowania, BLIND SPOT DETECT – funkcja monitorowania martwego pola w lusterkach połączona z REAR TRAFFIC ALERT – funkcją wspomagania wyjazdu z miejsca parkingowego oraz DRIVER ALERT – funkcja wykrywania zmęczenia kierowcy. Widoczność poprawiają światła LED z tyłu oraz czujnik zmierzchu EASY LIGHT ASSIST.