Czeska marka opublikowała właśnie pierwsze oficjalne zdjęcia nowej Fabii. Projekt nadwozia wzorowany był na koncepcyjnym modelu VisionC - Fabia jest pierwszym modelem inspirowanym tym projektem.
Za wygląd karoserii odpowiadał zespół stylistów pod kierownictwem szefa designu czeskiej marki - Jozefa Kabana. Nadwozie zwraca uwagę ostrymi krawędziami i czystymi liniami. Kaban podkreśla, że styliści skupili się na uzyskaniu bardziej dynamicznego wyglądu - auto ma wyglądać ma na szersze, niż jest w rzeczywistości. Czesi nie zdecydowali się na opublikowanie danych technicznych, Kaban zdradził jednak, że samochód może się pochwalić dłuższą i szerszą kabiną i - największym w klasie - bagażnikiem.
Trzycylindrowy silnik 1,4 l TDI
Wiadomo, że klienci będą mieli do wyboru 15 kolorów karoserii. Możliwości personalizacji auta zapewnia również bogata paleta kolorów lusterek, felg i dachu, z których będzie można tworzyć różne kombinacje.
Wcześniej informowaliśmy już o nowych jednostkach napędowych Fabii. Przypominamy, że podstawowy motor to trzycylindrowy 1.0 l MPI o mocy 60 KM. To jedyna jednostka z wtryskiem pośrednim - pozostałe silniki to czterocylindrowe jednostki 1.2 TSI, a więc wyposażone w bezpośredni wtrysk paliwa i doładowanie. Moc najmocniejszej wersji wynosi 110 KM.
Nowa Skoda Fabia
Wszystkie silniki Diesla w nowej Fabii to 1.4 l TDI. To nowe trzycylindrowe konstrukcje z bezpośrednim wtryskiem typu common-rail i blokiem wykonanym z aluminium. Ich moce wynoszą od 75 do 105 KM, a więc podobnie jak w obecnej generacji, przy czym nowe silniki mają o cylinder i 0,2 l pojemności mniej. To ma przekładać się na mniejsze zużycie paliwa, czyli mniejszą emisję spalin.
Przedstawiciele Skody podkreślają, że dzięki nowym silnikom i znacznej redukcji masy (średnio o 65 kg) nowa Fabia ma być średnio o 17 proc. oszczędniejsza niż obecna generacja.