W Genewie zadebiutuje odświeżona Skoda Fabia. Jakie zmiany spotkały jedną z "lokomotyw sprzedaży" czeskiej marki?
Po raz pierwszy od debiutu linii modelowej (w 1999 roku) Fabia oferowana będzie z oświetleniem wykonanym w całości w technologii LED. Przemodelowane zderzaki i nowe przednie reflektory, zintegrowane ze światłami do jazdy dziennej, nadają sylwetce pojazdu zupełnie nowy wyraz. W ofercie pojawią się nowe obręcze kół ze stopów lekkich. Największe będą teraz miały rozmiar 18 cali.
Skoda Fabia po liftingu
W kabinie znajdziemy m.in. nieco przeprojektowaną deskę rozdzielczą i nowe wzory dwukolorowych tapicerek. Wyświetlacz systemu info-rozrywki Swing (pozwala na korzystanie z funkcjonalności Skoda Connect) powiększony został do 6,5 cala.
Lista jednostek napędowych obejmować będzie cztery trzycylindrowe silniki o pojemności 1.0 l. Wolnossące MPI z wtryskiem pośrednim (możliwość założenia instalacji LPG!) oferowane będą w dwóch wariantach mocy: 60 KM i 75 KM. Motory z serii TSI, wyposażone w turbosprężarkę oraz bezpośredni wtrysk paliwa, generować mają 95 KM lub 110 KM.
Skoda Fabia po liftingu
Czesi podkreślają nowe możliwości z zakresu bezpieczeństwa. Lista wyposażenia opcjonalnego uzupełniona została teraz m.in. o BLIND SPOT DETECTION (funkcję monitorowania martwego pola w lusterkach) i REAR TRAFFIC ALERT (funkcję wspomagania wyjazdu z miejsca parkingowego).
Skoda Fabia po liftingu
Obok większej Octavii Skoda Fabia odgrywa kluczową rolę w portfolio marki. Od 1999 roku na całym świecie sprzedano ponad cztery miliony egzemplarzy tego modelu, w tym ponad pół miliona Fabii trzeciej generacji. Skoda Fabia w minionym roku została królową polskiego rynku, nieznacznie wyprzedzając w rankingach sprzedaży inny bestseller marki – model Octavia.
Zobacz, na filmie, co zmieniło się w Skodzie Fabii: