Skoda wprowadza do Fabii i Fabii Combi nowy trzycylindrowy silnik 1.0 TSI. Zastąpi on stosowaną do tej pory jednostkę czterocylindrową 1.2 TSI.
Nowy silnik występować będzie w dwóch wariantach - 95 lub 110 KM.
Debiutująca jednostka waży o 10 kg mniej niż zastępowany silnik 1.2. Aluminiowe tłoki i korbowody są tak wyważone, że wyeliminowano potrzebę instalacji wałka wyrównoważającego – osiągnięto równą pracę silnika i niski poziom wibracji.
Silnik 1.0 TSI
Silnik o mocy 95 KM generuje 160 Nm momentu obrotowego. W porównaniu do czterocylindrowej konstrukcji o pojemności 1.2 litra wykorzystywanej do tej pory, prędkość maksymalna zwiększyła się o 3 km/h do 185 km/h (Fabia Combi: wzrost ze 185 do 187 km/h), a przyspieszenie do 100 km/h uległo skróceniu o 0,3 sekundy do 10,6 sekundy (Fabia Combi: skrócone z 11 do 10,8 sekundy).
Elastyczność silnika w przedziałach 60-100 km/h oraz 80-120 km/h pozostaje na niezmienionym poziomie.
Tak jak w przypadku poprzedzającej jednostki 1.2 litra, tak i mocniejszy wariant silnika 1.0 TSI generuje 110 KM i połączony jest ze skrzynią sześciobiegową. Znacznie zwiększył się jednak maksymalny moment obrotowy: ze 175 do 200 Nm.
Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje wyposażonej w ten wariant napędowy Fabii 9,5 sekundy (Fabii Combi: 9,6 sekundy), prędkość maksymalna wynosi 196 km/h (Fabia Combi: 199 km/h).