chceauto.pl
x

Skoda Felicia 1.9 D 64 KM

Skoda Felicia 1.9 D 64 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
1999
Średnia cena
2 000 zł
Nadwozie
kombi
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
1896 cm3
Silnik
diesel

OSIĄGI

Moc
64 KM
0-100 km/h
16 s.
V max
150 km/h

KOSZTY

Spalanie
6.4 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
41 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiCzęści są tanie, a robocizna nieskomplikowana tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyRodziny nie radzimy tym autem wozić bezpieczny
Segment
B
Bagażnik
447 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeAuta trzeba pilnować, ale też bez przesady małe

Skoda Felicia 1.9 D 64 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Skoda Felicia 1.9 D 64 KMSkoda Felicia 1.9 D 64 KMSkoda Felicia 1.9 D 64 KMSkoda Felicia 1.9 D 64 KMSkoda Felicia 1.9 D 64 KM

Skoda Felicia 1.9 D 64 KM

Skoda Felicja trafiła do salonów w 1994 roku. Było to pierwsze auto czeskiej marki przy konstrukcji którego pomagali specjaliści z Volkswagena. Samochód zbudowano na płycie podłogowej Volkswagena Polo, nadwozie było rozwinięciem koncepcji zapoczątkowanej przez popularną do niedawna „favoritkę”. Samochód przetrwał w ofercie czeskiego producenta aż do 2001 roku. W 1998 roku auto przeszło jednak gruntowny lifting - zmianie uległ m.in. kształt maski, grilla i kolorystyka wnętrza. W standardowym wyposażeniu pojawiły się również lakierowane w kolorze nadwozia zderzaki. 
Samochód odniósł ogromny sukces. W wielu krajach na nową Felicję czekać trzeba było miesiącami. Kluczem okazał się sensowny stosunek cenny do jakości oraz pięciodrzwiowe nadwozie, które zapewniało zdecydowanie więcej miejsca, niż konkurencyjne pojazdy segmentu B. Dzięki temu Felicja często pełniła rolę samochodu rodzinnego, chociaż bagażnik o pojemności 272 litrów sprawiał, że wyjazdy na wczasy wiązały się z koniecznością starannego doboru ekwipunku. Podstawową jednostką napędową Felicji był czeski silnik o pojemności 1,3 l z wtryskiem Boscha w dwóch wariantach mocy - 54 i 68 KM. Konstrukcja tego silnika jest archaiczna i wywodzi się jeszcze z modelu 120. Miejsce wałka rozrządu znajduje się w bloku, a wał korbowy kręci się w oparciu o tylko trzy podpory. Mankamentem jest niestety konieczność okresowej kasacji luzów zaworowych. Przestarzała budowa ma jednak i swoje plusy . Poza prostotą obsługi, najistotniejszym z nich jest zastosowanie łańcucha w układzie rozrządu. Na szczęście jednostka należy raczej do bezawaryjnych i poza wyciekami oleju nie trapią jej raczej poważnie usterki. Często zawodzi jednak osprzęt. 
Właścicieli Felicji nękają usterki termostatów, czujników temperatury czy regulatorów napięcia w alternatorach. Błyskawicznie koroduje wydech. Niedomagania ze strony układu chłodzenia (m.in. cieknące pompy, chłodnice) skutkują także przepaleniem uszczelki pod głowicą. Do mocnych stron auta nie można też zaliczyć skrzyń biegów. W Felicjach często występują problemy z włączaniem 2 i 3 biegu (haczenie) a w przeważającej liczbie egzemplarzy "wsteczny" trzeba wrzucać na dwa razy (usterkowy mechanizm zmiany biegów, nietrwałe łożyska). Obciążeń nie wytrzymują również przeguby napędowe, które często kwalifikują się do wymiany. Innym słabym punktem jest przeciętna odporność na korozję. Najbardziej narażonym miejscem jest klapa bagażnika, ale rdza atakuje również nadkola tylne i progi. Poza tym - jak zwykle na polskich drogach - trzeba się też liczyć z usterkami zawieszenia (wahacze, końcówki drążków kierowniczych). 
Ceny oryginalnych części są niestety wysokie, zamienniki, chociaż tanie, rzadko kiedy wytrzymują więcej niż 15 tys km. Propozycja raczej dla studenta lub osoby, która decyduje się na pierwszy samochód.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2009-12-20

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

Skoda Felicia. Kto pamięta?2019-10-31Skoda Felicia i silniki Volkswagena2015-07-3025 lat Skody Felicii!2019-10-16Skoda Scala. Tak brzmi nazwa nowego modelu!2018-10-1520 lat Skody Felicii2014-09-10Ćwierć wieku Volkswagen Poznań. Zbudowali 3 mln aut!2018-11-26

Skoda Felicia 1.9 D 64 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Volkswagen Polo

Volkswagen Polo

1.9 SDI 64 KM diesel1999kombiręcznaprzedni
cena średnia 3 000 zł
OCENY
Dostępność
Seat Cordoba

Seat Cordoba

1.9 SDI 68 KM diesel1999kombiręcznaprzedni
cena średnia 3 000 zł
OCENY
Dostępność

Skoda Felicia 1.9 D 64 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS