Na rok modelowy 2020 Skoda przygotowała szereg modyfikacji dla modeli Karoq i Kodiaq. Większości z nich nie da się dostrzec na pierwszy rzut oka.
Skoda Karoq
Właściwie jedyną zmianą wizualną jest napis Skoda biegnący przez całą szerokość klapy bagażnika, zastępujący dotychczas umieszczone w tym miejscu logo. Rozwiązanie to pojawiło się już w innych nowych modelach czeskiej marki - Scali i Kamiq i będzie sukcesywnie wprowadzane w kolejnych.
Skoda Kodiaq
Nowością w Karoq i Kodiaq jest opcjonalny system Side Assist, który zastępuje oferowany do tej pory Blind Spot Detect. Nowy system wykorzystuje dwa czujniki radarowe, które monitorują martwą strefę za samochodem. Zasięg systemu wynosi teraz 70 m (do tej pory było to 20 m). Zmieniono również sposób sygnalizowania zagrożenia - nie jest to już punkt świetlny w szkle lusterka, ale duże światło umieszczone w obudowie lusterka.
Skoda Kodiaq
Kolejna nowość to adaptacyjne zawieszenie DCC. Do tej pory system dostępny był wyłącznie w połączeniu z napędem 4x4, od teraz będzie można zamówić go również do samochodów z napędem na jedną oś. Zawieszenie DCC automatycznie dostosowuje twardość amortyzatorów do warunków i sposobu jazdy, ponadto kierowca ma wpływ na jego pracę, poprzez wybór jednego z trybów jazdy (Normal, Comfort, Sport).
Skoda Kodiaq
W Karoqu i Kodiaq pojawia się system bezkluczykowy z czujnikiem ruchu w kluczyku. Rozwiązanie działa w ten sposób, że kluczyk pozostający w bezruchu przestaje emitować sygnał, co zwiększa poziom bezpieczeństwa - nie da się się przechwycić i wzmocnić sygnału kluczyka leżącego gdzieś na półce.
Kolejna nowość to silnik 2.0 TDI o mocy 190 KM. Jednostka ta, w połączeniu ze skrzynią DSG oraz napędem na wszystkie koła była do tej pory dostępna tylko w Kodiaqu. Teraz, w tej samej konfiguracji, będzie można ją zamówić również do Karoqa.