Skoda Kodiaq GT to najnowszy model i pierwszy w historii czeskiego producenta samochód, który ma być klasyfikowany jako tzw. SUV coupe. Niestety, Kodiaq GT przeznaczony jest wyłącznie na rynek chiński i nie będzie sprzedawany w Europie.
Samochód oparto na Skodzie Kodiaq. Identyczna jest przednia część nadwozia aż do środkowego słupka. Różnice zaczynają się dalej - dach zaczyna opadać znacznie szybciej niż w klasycznym Kodiaqu i szybciej się kończy, płynnie przechodząc w płasko opadającą szybę bagażnika.
Skoda Kodiaq GT
Poniżej szyby w oczy rzuca się napis Skoda przebiegający przez całą szerokość auta. Ma to być nowy znak rozpoznawczy Skody, kilka dni temu Czesi zdradzili, że podobne rozwiązanie znajdzie się we wszystkich nowych modelach, a pierwszych z nich będzie Skoda Scala, która ma debiutować jeszcze przed końcem roku.
Nadwozie Skody Kodiaq GT ma 463 cm długości (czyli 7 cm mniej niż klasyczny Kodiaq) i trzeba przyznać, że wygląda bardzo spójnie i może się podobać.
Skoda nie ujawniła jeszcze zdjęć wnętrza Kodiaqa GT, nie wiadomo również, jak mniejsza długość wpłynęła na pojemność bagażnika.
Skoda Kodiaq GT
Wiadomo natomiast, że standardowe wyposażenie Skody Kodiaq GT będzie stanowił wirtualny kokpit, czyli ekran zastępujący zegary. Rozwiązanie to miało trafić, jako opcja do Skody Karoq, co zapowiadano podczas prezentacji tego modelu. Do dziś jednak tak się nie stało i wirtualny kokpit nie jest jeszcze dostępny w żadnej Skodzie.
Skoda Kodiaq GT będzie sprzedawana w dwóch wersjach. Słabsza będzie napędzana silnikiem 2.0 TSI o mocy 186 KM, który będzie napędzał koła przednie za pośrednictwem manualnej skrzyni biegów. Pod maskę mocniejszej wersji również trafi jednostka 2.0 TSI ale o mocy 220 KM, będzie ona współpracowała z siedmiostopniową przekładnią DSG i napędzała wszystkie koła.
Skoda Kodiaq GT zostanie zaprezentowana publicznie na salonie Guangzhou Motor Show, który rozpoczyna się 16 listopada.