Jesienią 2023 roku zadebiutują Skoda Superb i Skoda Kodiaq nowej generacji. Czesi uchylili właśnie rąbka tajemnicy, prezentując zarysy sylwetek obu modeli.
Skoda Superb Combi IV
]Skoda Superb to flagowy model czeskiej marki, nazwa ta była używana przez Skodę już w latach 30. XX wieku, a następnie zniknęła z rynku, by powrócić w roku 2001, gdy Skoda została przejęta przez Volkswagena. I generacja Superba, którą produkowano w latach 2001-2008, i w która w dużej mierze była Skodą Octavią ze zwiększonym rozstawem osi, odniosła umiarkowany sukces - sprzedano niespełna 137 tys. egzemplarzy.
Druga generacja Skody Superb pojawiła się w 2008 roku i po raz pierwszy była dostępna również z napędem na wszystkie koła oraz (od 2009 roku) jako kombi. W sumie sprzedano 618 tys. egzemplarzy tego modelu.
Trzecia generacja, wprowadzona w lutym 2015 roku, cechowała się zwiększonym poziom wyposażenia oraz wyłącznie doładowanymi silnikami. To również pierwsza generacja Superba, dostępna jako hybryda plug-in (Superb iV). Do tej pory sprzedano ponad 777 tys. sztuk trzeciej generacji.
Skoda Kodiaq II
Škoda Superb czwartej generacji będzie dostępna zarówno w wersji liftback, jak i kombi. Co ciekawe, auto nadal będzie dostępne z silnikami Diesla, a także oczywiście z benzynowymi. Ponadto dostępny będzie napęd hybrydowy typu plug-in oraz typu mild (zabraknie klasycznej hybrydy).
Wprowadzona na rynek w 2016 roku Kodiaq, stanowił początek ofensywny Skody w segmencie SUV-ów. Od 2018 roku model był dostępny usportowionej wersji RS, a w 2021 roku przeszedł lifting. Ten duży pojazd, dostępny jest również w wersji siedmioosobowej i do tej pory znalazł ponad 740 tys. nabywców.
Podobnie jak Superb, również Kodiaq będzie dostępny z silnikami wysokoprężnymi, benzynowymi oraz jako hybryda typu plug-in i mild.
Nowa generacja Skody Super będzie produkowana w zakładach Volkswagena w Bratysławie na Słowacji, natomiast nowa generacja Skody Kodiaq – w Kvasinach w Czechach, czyli tam, gdzie obecnie powstaje i Kodiaq i Superb.