Superb doczekał sie właśnie grożnego rywala w staraniach o tytuł flagowego modelu Skody. Czesi zaprezentują w genewie model Kodiaq w ekskluzywnej odmianie Laurin&Klement.
Z zewnątrz samochód wyróżnia się przeprojektowanymi zderzakami. Standard obejmuje również 19-calowe obręcze kół ze stopów metali lekkich. W wariancie Laurin&Klement wnętrze przykuwa wzrok skórzaną tapicerką i unikalnym dekorem deski rozdzielczej.
Skoda Kodiaq Laurin&Klement
Na liście wyposażenia standardowego znaleźć można m.in. elektrycznie sterowany fotel kierowcy z funkcją pamięci, system nawigacji Columbus, dźwiękochłonne szyby boczne z przodu, AREA VIEW CAMERA - system kamer 360° i topowy system audio (Sound System Canton). W kabinie znajdziemy ponadto emblemat „Laurin&Klement” wyhaftowany na oparciach foteli, dekor deski rozdzielczej (Piano Black, stalowe nakładki na pedały oraz oświetleniem nastrojowe Ambiente.
Wraz z modelem Kodiaq w wersji Laurin&Klement w topowym suvie czeskiej marki pojawią się nowe jednostki silnikowe: 1,5 l TSI o mocy 110 kW (150 KM) oraz 2,0 l TSI, którego moc wzrasta ze 180 KM do 190 KM. Dwie najsilniejsze jednostki (2,0 l TSI oraz 2,0 l TDI), współpracujące z automatyczną skrzynią DSG, dostępne są standardowo z inteligentnym napędem 4x4. W wersjach 4x4 model wyposażony jest także w DCC, czyli adaptacyjne zawieszenie.
Skoda Kodiaq Laurin&Klement
Skoda Kodiaq została oficjalnie zaprezentowana we wrześniu 2016 roku na salonie w Paryżu. To pierwszy taki samochód w gamie czeskiego producenta. Kodiaq plasuje się w górnym krańcu segmentu kompaktów (ocierając się o klasę D). Ma długość 4697 mm, szerokość 1 882 mm i wysokość 1 676 mm (z relingiem dachowym). Rozstaw osi mierzy 2 791 mm.
Model bazuje na modułowej płycie podłogowej MQB koncernu Volkswagen znanej m.in. ze Skody Superb. Auto może się też pochwalić największym w klasie bagażnikiem o pojemności 720 l (2065 l w po złożeniu oparć tylnej kanapy).