Dzień przed rozpoczynającym się dniami prasowymi salonem w Paryżu Skoda pokazała oficjalnie Kodiaqa RS.
Skoda Kodiaq RS
Sformułowanie „RS” to skrót od Rally Sport, a po raz pierwszy użyty został w 1974 roku na dwóch prototypach rajdowych: Skoda 180 RS i 200 RS. W ostatnich latach czeska firma oznacza tak najmocniejsze wersje swoich modeli. Nie inaczej jest w przypadku Kodiaqa RS.
Skoda Kodiaq RS napędzana jest przez czterocylindrowy silnik 2.0 BiTDI o mocy 240 KM. Zastosowanie po raz pierwszy w historii Skody technologii biturbo zapewnia maksymalny moment obrotowy 500 Nm. To najsilniejszy silnik Diesla w ofercie czeskiego producenta, który dostępny jest wyłącznie w tym modelu.
Skoda Kodiaq RS
Moment obrotowy przekazywany jest za pośrednictwem dwusprzęgłowej, siedmibiegowej przekładni DSG na wszystkie cztery koła.
Osiągi? Sprint do 100 km/h ma trwać 7 s, a prędkość maksymalna wynosi 220 km/h. Dodajmy, że wówczas jeszcze zamaskowana Skoda Kodiaq RS, za kierownicą której siedziała Sabine Schmitze, pokonała północną pętlę toru Nurburgring w czasie 9:29.84, co Czesi zinterpretowali jako rekord w kategorii siedmiomiejscowych SUV-ów.
Skoda Kodiaq RS
Standardowe wyposażenie Kodiaqa RS obejmuje m.in. adaptacyjne zawieszenie, progresywny układ kierowniczy, 20-calowe koła oraz system wyboru trybu jazdy Driving Mode Select, który wzbogacony jest w nowy tryb RS.
Całkowitą nowością w Skodzie jest systemy poprawy dźwięku Dynamic Sound Boost, który w trybie RS generuje bardziej agresywny dźwięk wydechu i silnika.
Ponadto Skoda Kodiaq otrzyma wirtualne zegary, również wyposażone w specjalny tryb wyświetlania RS, w którym centralne miejsce zajmuje obrotomierz.
Skoda Kodiaq RS zostanie zaprezentowana szerokiej publiczności na rozpoczynającym się właśnie salonie paryskim.