Na salonie w Genewie zadebiutuje kolejna wersja nowego crossovera Skody – modelu Kodiaq. Czesi zaprezentują model Kodiaq Scout, który – w większym stopniu – nawiązywać ma do terenówek.
„Energiczny charakter” auta podkreślają srebrne detale, wśród których pojawiają się widoczne z przodu i z tyłu osłony oraz dziewiętnastocalowe obręcze ze stopów metali lekkich o wzorze zaprojektowanym specjalnie dla tego modelu. Kodiaq Scout będzie oferowany z dwoma silnikami benzynowymi i dwoma wysokoprężnymi o mocy od 150 do 190 KM. Wszystkie z nich standardowo łączone będą z napędem na cztery koła.
Skoda Kodiaq Scout
Oprócz osłon ochronnych nachodzących na zderzaki, auto wyróżnia się przyciemnionymi tylnymi szybami (SunSet), chroniącymi kabinę przed promieniami słonecznymi. Inne są też: kontrastowo wykończono przedni grill, relingi dachowe, obudowy lusterek bocznych, ramki szyb bocznych oraz listwy na zderzakach.
Pod względem wyposażenia Kodiaq Sport bazuje na wersji AMBITION, wzbogaconej o funkcję OFF-ROAD, pakiet na bezdroża oraz czujniki parkowania z przodu i z tyłu.
Skoda Kodiaq Scout
Szeroki zakres wyposażenia standardowego obejmuje funkcję wyboru profilu jazdy DRIVING MODE SELECT (do dyspozycji kierowcy jest aż sześć trybów: Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual, Snow). Ostatni z nich, tryb jazdy w śniegu, dopasowuje zachowanie systemów ABS i ASR, opcjonalnego aktywnego tempomatu oraz jednostki sterującej silnikiem do specyficznych warunków zaśnieżonej lub śliskiej drogi. Standardowe wyposażenie wnętrza obejmuje też kierownicę wielofunkcyjną, pakiet oświetlenia wnętrza Ambiente z diodami LED w dziesięciu kolorach, radio z ośmioma głośnikami, siedzenia z Alcantary czy stalowe nakładki na pedały.
Przy prześwicie Skoda Kodiaq Scout 194 mm pokonuje wszelkie przeszkody, jakie spotkać nas mogą na leśnych drogach, a krótkie zwisy dają jej akceptowalne kąty: natarcia (22 stopnie), kąt zejściowy (23,1 stopnia) oraz kąt rampowy (19,7 stopnia). Występujący standardowo w wersji SCOUT pakiet na bezdroża zabezpiecza samochód przed uszkodzeniami od spodu, osłaniając podłogę, silnik, kable oraz przewody hamulcowe i paliwowe.